søndag den 5. august 2012

Slå Hjernen Fra Strik

Sommerferie på langs kræver et Slå Hjernen Fra Strikketøj og det er bestemt ingen dyb tallerken jeg her har haft gang i.


Håndklæder til køkkenet, de måler 34 i højden og 25 i bredden plus ca en cm med kant hele vejen rundt.

En opskrift??

Den er let , Pind nr 3,5, 58 masker og så ellers perlestrik derudaf. Jeg har strikket i HAVBLIK bomulds garn og der går næsten en nøgle pr stk, resten rækker uden problemer til den hæklede kant..


Nå ja efter håndklæde nr 3 kunne jeg ikke "tåle" mere perlestrik, tænke tænke = vaffelmønster skiftevis 4 pinde med 4r 4vr og omvendt.

Nyd Dagen

KH

16 kommentarer:

Anne sagde ...

Det er da også en god måde at få brugt sine rester på:) De er fine, Wenche.

Eva sagde ...

De er rigtig søde. Jeg vil lige nuppe ideen med den hæklede kant. Den er fin og speciel:)

Moster Pips sagde ...

Hvor er de hyggelige.
Jeg kan huske da jeg flyttede hjemmefra, der var min mormor også i gang med pinde og garn, der er ikke noget bedre end hjemmestrikket køkkenhåndklæder;)

Linette sagde ...

Super fine håndklæder.
Jeg er også i gang med et i perlestrik, tror jeg nupper ideen med den hæklede kant !

Mvh Linette

Anonym sagde ...

Hej:)
Jeg er ny strikker og er igang med et perlestriks viskestykke :) det går rigtig godt og blir fint MEN - nogle steder kommer der små huller i strikken. Jeg har ikke tabt nogle masker eller noget, men er det fordi jeg strikker lidt løsere nogle steder?

På forhånd tak :)

Mvh. Camilla

strikkestine sagde ...

Åh... ja, slå-hovedet-fra-strik... den hyggeligste slags... ind i mellem det andet....
Jeg tænker at de må være så fine i retrofarver... måske skulle man bikse et par stykker sammen til køkkenet??
Solhilsner
Stine

pif paf puf aka Lea. sagde ...

Super fint! Jeg er dog ikke den store fan af perlestrik, er i gang med en vintertrøje til min datter, men puha synes det er rimelige kedeligt og småirriterende at strikke.... ;-) så hatten af for at du har strikke 3 håndklæder i det! :-)

dankebaar sagde ...

Sådan nogle håndklæder kan man ikke få for mange af. Og jeg elsker også ribstrikkede bomuldskarklude. Jeg har så mange bomuldsrester, så jeg må hellere se at komme i gang! Tak for inspiration. ;-)

Elisabeth Falkenberg sagde ...

Det er altid dejligt med kreasysleri der ikke kræver den store tankevirksomhed.
Dejlig blog du har dig!

Du er velkommen til at kigge forbi min blog og give away

Mvh Elisabeth
http://missionidealvaegt.blogspot.dk/

Christina sagde ...

Sikke nogle fine personlige håndklæder. Elsker mine hæklede karklude herhjemme! ;)

Christina fra Candyland sagde ...

Meget fine - skønne farver og detaljer med den hæklede kant!

tusindfryd sagde ...

Ja kom i bare i gang ! :-)

Camilla, tror du evt er for "løs" ? Prøv med en mindre pind.

KH

Misemor sagde ...

Så sommersøte de er!
Ha en fin søndag!
Klem!

Elin sagde ...

Så fine ting! Jeg har nå fått tilsendt Havblikk, det gikk fint. Kanskje jeg skulle prøve meg på noen slike? Jeg har linket til deg i mitt siste blogginnlegg. Ha en fin søndag!

anne sagde ...

skønne håndklæder, nu må jeg i gang, tænker på min mormor hver dag, jeg har en stak der kommer fra hendes strikkepinde og de blir flittig brugt, er fantastiske til induktionskogeplader.
vh anne

littlelake sagde ...

Smukke farver og rigtig fin haeklet kant :)