onsdag den 11. juli 2012

Samme Cirkus.....

Samme "cirkus" hvert år.....

Drømmen om en kolonihave melder sig....

Ønsket om at vise ungerne at man kan plante en skrunken kartoffel for derefter at grave fine nye kartofler op INDEN de flytter hjemmefra.

Ferien giver tiden til at prøve at finde den, timers surfen og kiggen, regne regne og regne om igen.


Nå men vi kommer da nærmere,  er vi i al fald begyndt at kigge i hedehusene området hvor de er til at få for priser vi nok godt kan forhandle med banken om.

Spændende om jeg til næste år stadig "bare" leder eller graver kartofler op ;-)

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Bambi sagde ...

Det lyder da også noget så hyggeligt! Herhjemme bliver der år efter år kigget på og drømt om nedlagte landbrug ;)

Someday, somehow :-p

God dag til dig!

Retro-Couture sagde ...

Hej. Vi har et kolonihavehus på 50 m2 i Rødovre tæt på Herlev. Det er til salg. Prisen er 210.000. Der er et par interesserede allerede, men sig til hvis du vil se det eller hvis jeg skal holde udkig efter noget i området.
Kh Viola

Tina sagde ...

Åh - hvor kender jeg den drøm så godt! Indtil den går i opfyldelse (=indtil der måske engang er råd) har jeg en nyttehave i H/F Skovmosen i Gentofte :)

Rosas univers sagde ...

Åhh hvor må det bare være hyggeligt med en kolonihave. Jeg håber for dig (og tror) at du til næste år vil være ved at grave kartofler op. :)

Kh Susan

Memento Vivere sagde ...

Jeg kan da godt forstå, at du drømmer om sådan en lille fin sag. Det lyder da yderst hyggeligt med et lille kolonihavehus og kartoffel-gravning. :-)

tusindfryd sagde ...

Tak Viola :-)

Vi søger "desværre" helt nede omkring 100 kilo.

KH

Moster Pips sagde ...

I skal prøve og kigge omkring herlev og ballerup, der er loft på.
Så priserne ikke er oppe i sky'erne.
Go' jagt:)

Marie-Louise sagde ...

Jeg har det fuldstændig lige som dig. Er ved at gå til over ikke at have en have. Suk.

Pernille sagde ...

Håber så meget at du næste år graver kartofler op. Har selv lige købt et sommerhus og det er helt fantastisk med dejlig have man kan hygge sig i med ungerne. Håber det lykkes for jer!

:-) Pernille

Charlottes verden sagde ...

Der er store kolonihave-områder i Ballerup og i Brøndby. Jeg aner ikke hvad de koster men det kommer nok an på havens og husets stand.
Mine forældre har lige købt en mini kolonihave tæt på hvor de bor. Den var i vildt dårlig stand så de knokler for at få den til at blive lækker. Jeg glæder mig til at kunne besøge dem derude og hive en gulerod op af jorden og spise den (efter den er skyllet af selvfølgelig).
Jeg håber I finder noget I kan bruge. :-)