fredag den 13. april 2012

Trafik Strik ?

Her vil et par nok korrigere mig og sige "HønseStrik" ?

Nå, men her hedder det trafik strik, indtil videre.

Det er nemlig den slags jeg bruger tiden på passagersædet med og det bød på en hel del timer i påsken..



En del restegarn har her fået sin berettigelse! Det er jo altid godt for samvittigheden ;-)


Mønstrene har jeg ikke tænkt så meget over på forhånd de kom til hen af vejen, dem der var der før jeg faldt i søvn ( bliver altid enormt køresyg og falder i søvn af det! ) var glemt når jeg vågnede og havde et nyt i tankerne.


Vesten endte på en størelse 6-12 mdr. , så mangler jeg bare en efterårsbaby ....altså ikke herfra!

Har du lyst til at strikke år du her lidt tal at lege med.

Rundpind 40 cm nr 4,5 , garn Karisma eller Peruvian Highland, ja eller noget i den løbelængde.

Strikket nedefra og op.

90 masker, 19 cm op, lukket 10 til hvert ærme og taget 36 masker op til hvert ærme, taget ind til raglan på hver anden pind, 8 masker pr. omgang.
Ved ca 94 masker tilbage , delt midt bag til slids, fortsat i raglan til ca 58 masker, luk, hækle knapløkke.

God Weekend

KH

12 kommentarer:

Karen Elisabeth sagde ...

lækker!

Min datter kan godt passe den... (hint hint)...

Når jeg lige får tid, så må jeg kaste mig ud i noget strik!

Almas mormor sagde ...

Hvor er den smuk - skønne, skønne farver :)

Camilla sagde ...

Hvor er den genial, enkel og så fin så fin med de små mønster, jeg får lyst til at skide på min eksamenslæsning og gå ned og slå masker op.......

Maj sagde ...

Hvor er den fin!
Jeg strikker også når vi kører.
Med det resultat at jeg aldrig rigtig ved hvor vi er når vi når frem...

søslerier sagde ...

Det passer fint sønnike her i hytten ;) super skøn er den ihvertfald...

trinemamma sagde ...

Den var supersøt, en slik må jeg strikke :-)

Janet sagde ...

Den skal helt sikkert også prøves her.. den og den grå kjole vil snart være nogle af mine nye små projekter.

Tak fordi du er så kreativ :)

God weekend.

Eva sagde ...

Hvor er den fin:)

Louise sagde ...

Den er så flot, Wenche!
God weekend.

Trine sagde ...

Whau den er fin!

Anonym sagde ...

Den er supersød. Den kunne jeg da godt lige tænke mig at kopiere til barnebarnet.

Kunne du lokkes til at veje den?

KH
Britt

Kirsten Agnethe sagde ...

Tusind tak for den fine opskrift:) Mine rester tillod en lyserød/orange udgave som blev lidt mere tøset og så skulle jeg lige regne lidt på det, så det blev en størrelse 1 år:)