søndag den 22. april 2012

Korssting eller krummeluer ?

For bare et par måneder siden var broderi = korssting for mig.

Noget jeg gerne ville prøve mig selv af i meeen de der korssting var på en måde lidt for firkantede og indrammede til mig, det fangede mig ikke helt.

Men så mødte jeg Karen Marie!



Karen Marie viste mig at broderi er meget mere end "bare" korssting, jeg så at man kunne TEGNE med broderinålen....


Der vågnede jeg lige op og har broderet lige siden.


Nu kan jeg overføre egne steger til broderi, ingen store skibe eller lettere stivbenede mennesker, kantede hjerter ect. bare lige som jeg gerne vil have det....


Skæve vinkler, sarte steger,krummeluer og hvirvler i håret ;-)


Broderi på denne frie måde er FEDT ! Jeg er VILD med det! Det virkelig svært at slippe den nål når føst man er kommet i gang.....

Hvordan kommer man i gang ?
Enten kaster du dig bare ud i det, du kunne jo starte med et Broderikit så du ikke skal i nærmeste hobbybiks og blive ruineret for at prøve det af , de indeholder også nogle super fine kort der viser forskellige broderiteknikker.

Har du brug for starthjælp i første omgang ved jeg at Karen Marie afholder workshops, tjek hendes kalender og jo Karen Marie kommer også til Jylland, ved hun holder workshop på Grib Garnet i Silkeborg i Juni.

Så der er mange muligheder for at komme igang med en ny hobby der kan føre til afhængighed ;-)

Nyd Dagen

KH

12 kommentarer:

Katrine Lind sagde ...

Jeg har lige selv været på broderi-workshop hos Karen Marie. Og lig dig var broderi = korssting for mig. Som i 4. klasses håndarbejdsundervisning for en million år siden.
Men det er jo en fantastisk verden, som Karen Marie får åbnet for en. Jeg er også helt betaget og vild med det. ;-)
Og dine små broderi-billeder er helt unikke og vidunderlige. Virkelig flot arbejde. :-)

Hyggehygge sagde ...

Dine broderiere er bare så helt vildt søde og meget sigende...

Kan godt forstå at du er blevet fanget af det !

Hyggehygge
Marianne

Christina sagde ...

En stor kompliment til dine broderier - de er SÅ fine.

Christina sagde ...

Du har bare fået lavet de lækreste broderier!

Så smukke, sarte og lækre...

Forårshilsner fra
Christina

Annes Hjemmehygge sagde ...

De er altså helt vidunderlige dine små engle - jeg er vild med dem!

Mia/bellaogbror sagde ...

Jeg blev også grebet af Karen MArie's legende tilgang til broderi. Det ER nemlig ligesom at tegne med nål og tråd. Skønt.

Maria sagde ...

Det er simpelthen så fint! det gad jeg også godt lære - og kan se alle mulige seje anvendelsesmuligheder for mig, hvis man kan brodere så fint, som du kan!!

... sagde ...

Ih du er i virkeligheden lige den jeg har brug for. Jeg er lige begyndt på mit første broderi (http://mormormentalitet.blogspot.com/2012/04/jane-austen-te-og-bambier.html) og er helt bidt af det, men hvad kan jeg bruge resultatet til? Altså helt generelt ? :)

Har set du har brugt dem på børnetrøjer og det er så fint, men har du andre gode ideer?

MarlarMade sagde ...

Før jeg var på workshop med Karen Marie troede jeg også at broderi var korssteng. Men jeg har nu også fået øjnene op for fri broderi. De er bare super og giver nogle helt andre muligheder. Super flot arbejde. Hilsen Maria

Majer sagde ...

Lige min tanke for et par måneder siden... broderi = korssting... Ikke mere af det til mig!!! Havde godt set Karen Maries fantastiske ting i bogen Homemade som jeg bare måtte eje da den udkom, men broderiet fangede mig ikke lige der... På rasmilla.dk så jeg lidt mere af KM, uden at det fangede før du lavede din skønne kanin, og så blev jeg hooked! Laver lidt til at pynte min datters tøj, dels små badges som kaninen og andre sjove ting, dels er broderiet brugt til at lappe et hul på datterens jeans, og da jeg først kom igang måtte jeg da lige pynte bukserne lidt mere så det ikke osede af lap ;-) Tusind tak for alt det skønne inspiration du oser af!!!

Marthe og Lars , sagde ...

Hej Tusindfryd.

Meget, meget fin streg du har - fuld af stemning og følelse.

stricksonne sagde ...

ihr gesticktes motiv ist sehr schön!!! viele liebe grüße von angie aus deutschland