lørdag den 14. april 2012

Dukkens Nye Klæder

                      
                     Min symaskine har afprøvet et par af Lines underskønne dukkemønstre



Tinke har fået både fin kjole og bloomers...


50ér kjolen er super nem at gå til også selv om det måske ikke lige ser såddan ud.


Den kjole kommer jeg vist til at lære udenad med tiden....der skal laves mange flere !


Inderst inde er et par af de gennem nuttede bloomers, altså de er allerede nuttede i børnestørelse men i dukkestørelse...


Fik også lige strikket lidt... Uden opskrift..... ca 50 gram alpacca gik der til.


Til jer som skal på workshop i April ligger en mappe klar med mønstre!

Sidste dukkeworkshop inden sommerferien er 19. Maj, du kan se mere lige HER hvis du gerne vil med.

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

Louise sagde ...

hvor er den bare fin. sød kjole

Line sagde ...

Fedt søde W - den er jo bedårende i södahl!
KNUS

Louise sagde ...

Det er helt vidundeligt fint.
Jeg håber stadig sådan, alle mønstrene kan købes på et tidspunkt, når jeg ikke kan komme til dukkeworkshop. Eller måske kunne I udgive en booklet?

bruunsbolig sagde ...

....rigtig fin kjole.....trøje og trusser......altid så lækkert og gennemført.......

Lisbeth T. Hansen sagde ...

Hvoe er de bare sode. Jeg bor i USA og kan desvarre ikke lige smutte forbi til jeres workshop. Salger I monstre til dukketojet? Dey ville gore mig meget glad.
Venlig hilsen,
Lisbeth.

Stina Ida sagde ...

Hej
Hvor er Tinke bare fin - og sikke et flot hår :-)
Hvilken slags garn har du brugt til Tinkes hår (og hvilken slags garn bruger du til det mere glatte hår, som f.eks dukke Karla fra ca. 2009)?
Stor weekendhilsen
Stina

Mig & Maya sagde ...

Nøj, jeg elsker din sammensætninger af dukketøjet- det er god stil:-) Knus Heidi

tusindfryd sagde ...

Kære Lisbeth og Stina

Ang. mønstre til dukketøj skal i lige "hive" fat i Line ,det er hendes helt eget arbejde :-)
Kommer de i hendes shop skal jeg nok lige lave et indlæg:-)

Det glatte hår laver jeg oftest med alpacca eller tynd pelsuld enten alene eller blandet ;-)

KH

Lisbeth T. Hansen sagde ...

Det glader jeg mig til at hore mere om. Tusind tak!
KH,
Lisbeth.

Mia sagde ...

Jeg er VILD med kjolen. Jeg ville også gerne have en til mig selv. Og til min datter :) Jeg skal snart igang med dukke nr. 2, som er til min datter. Den lille strikvest er også bare fin. Mon du overvejer at lave et lille mønster, man kunne købe eller noget?????

Carina sagde ...

Jeg er SÅ vild med dine dukker. Jeg er selv blevet bidt af waldorf feberen og kan efter min første dukke se hvorfor de har så meget personlighed....
Jeg er så imponeret over dine dukker. Hvor længe har du "øvet" dig? Og du laver også sådan noget fint tøj... Er bare imponeret over dine evner....