tirsdag den 3. april 2012

Dukke WorkShop I Maj

LINE og jeg har fundet en ledig plet i Rum 11 kalenderen og kan derfor tilbyde plads på dukkeworkshop lørdag den 19. Maj fra 10-16.



Nåede du ikke med i Marts og April eller har du først lige fået dukkekriblen i fingrene ?

Vi har 6 timer hvilket ikke gør en dukke fra start til slut, derfor anbefaler vi at i hjemmefra har arbejdet så langt i kan alene ex tegne og sy mønsterdele, stoppe lemmer ect.

Fra Martsholdet ved vi at det er at binde hovedet, sy arm nr 2 i , ansigt og øjne der var brug for vejledning i men intet ligger fast på de 6 timer arbeer vi effektivt med netop de vanskeligheder Majholdet må have :-)


Vi nåede rigtig langt på den første workshop! Men der blev altså også arbejdet igennem non stop.


Alle deltagerer får udleveret en skøn mappe med de fineste dukketøjsmønstre som Line står bag så de er 100% Marapytta Style


Du skal til workshoppen selv medbringe materialer og dukkemagerudstyret ;-) Line og jeg sørger for at der er symaskiner og har også ekstra materialer som trikot og uld med. Ligeledes har vi begge samlet lidt fine stofrester til dukketøj samt strikkegarn og andet godt som der kan købes af hvis man ikke kan lade være....

Du skal hjemmefra have læst bogen så du er inde i fremgangsmåden og ved hvad du skal bruge. Bogen kan lånes på biblioteket, af en god veninde eller købes hos boghandleren. Har du egen bog kan små tips og tricks skrives direkte i ellers medbringer du en lille notesbog.

Materialerne til en dukke kan fås HER så den svarer til dukkerne i bogen, andre materialer kan selvfølgelig også bruges DOG kan blødheden / fastheden af en trikot give stor forskel i resultatet når mønstret i bogen anvendes således kan dukkens proportioner falde anderledes ud.



Line og jeg sørger for lidt brød, kaffe og te.

Vi glæder os til 6 intensive , kreative , skabende og lærerige timer i jeres selskab.

Yderligere Info finder du HER Tilmelding sker ved at maile Line på marapytta@gmail.com

Nyd Dagen

KH

3 kommentarer:

Frøken Nobel sagde ...

Hvor ville jeg gerne afsted.... Men hvad koster en dukke ca i materialer? Må på biblioteket og se om jeg kan låne din bog!!!

Lise Halager sagde ...

Øj hvor ville jeg gerne...
Men har allerede planer d. 19 maj - og desværre ikke dukkeplaner :o(

LaLa`s Loft sagde ...

Din bok tusinfryddukker er så lekker. Jeg sitter ofte å ser i den, men vet ikke om jeg finner motet til å prøve meg på en dukke..... Jo, en dag SKAL jeg :)

God påske :)