fredag den 2. marts 2012

Mønster For Alle

Hvis du gerne vil pifte dit strikketøj lidt op kan du faktisk komme meget langt med de to simpleste masker, ret og vrang.



Man behøver slet ikke at have en lille Isager i maven for at slippe udenom de sædvanlige glat/ret ;-)

Lidt anderledes er det med hækling.....

Men med god vejledning kan alt lade sig gøre!


Jeg så lige denne her bog hos FANDANGO i Århus i går , altså via webshoppen. Den må være ret ny , men den skal helt klart meget snart med i min Sys Fredens samling ;-))

Fandango var min absolutte favorit garnbutik i Århus og jeg savner jævnligt at stikke forbi...Sys er nemlig en af de her ildsjæle der ikke bare er super dygtig, har næse for lækkert og anvendeligt garn ,men som også glædeligt hjælper og giver sig tid til fif og tricks.

 Det er faktisk såddan at det var med Sys Fredens "strikkeskole" og "hækleskole" at jeg som voksen lærte at hækle og strikke, selvlært og med god vejledning og selvfølgelig en vilje.

En samlet oversigt over Sys´s fine små og aldeles anvendelige bøger kan du se lige HER,


Næste weekend , Søndag den 11. Marts er der SUPER KREATIV SØNDAG i Odense, skal du med ?

Alletiders mulighed for en skøn kreativ hyggedag med veninder, mødre, svigermødre, naboer og ...tja hvem ved ?

God Weekend

KH

7 kommentarer:

Karen Elisabeth sagde ...

Den er i hvert fald så ny at den ikke lige er på alle bibliotekerne endnu ;0)

Har bestilt den hjem sammen med Libertybogen, men der er rift om at låne dem tilsyneladende (suk)...

Så jeg må væbne mig med tålmodighed i stedet, og tålmodigt vente (eller også ender jeg bare med at bruge de 60 kroner ;0)

tusindfryd sagde ...

Kære Karen Elisabeth

Nu har jeg jo ikke set den real endnu MEN er den bare halvt så god som de andre er den i høj grad 60 kr værd ;-)
KH

Scrap y algo más sagde ...

Cuanta cosa bella!!

Bs

Tirza

Små Stunder.. sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Små Stunder.. sagde ...

Er også stor fan af Sys Fredens!
Kan varmt anbefale hendes strikcafe.

Malms Verden sagde ...

Det er bare så dejligt at strikke og jeg kan godt hækle enkle ting, men kunne godt tænke mig at lære det rigtigt. Så mange tak for tippet om de gode bøger. De ser spændende ud og dem vil jeg købe snart!
Hav en dejlig week-end
Knus fra Rita

FarfallaDK sagde ...

Avra, tak for tippet!
Den bog skal jeg da vist have fat i, for jeg savner ofte nogle opskrifter på smukke og anderledes mønstre.