mandag den 5. marts 2012

En Lille Opfølgning....Og Et Psssst.

Tak for sidst!

Det lader til at " Strik Mere Bitch Mindre" har god opbakning og lad os da endelig bare sprede budskabet :-)

Til alle der gerne vil lære at strikke , har børn der gerne vil lære at strikke vil jeg lige give et par råd med på vejen.

En bedstemor eller ligende der kan vise hvordan er uerstattelig, men har man ikke lige såddan en at trække på er den lille bog "strikkeskolen" altså et super alternativ.
Start med relativt store pinde ex. str. 4 eller 5.
Brug gerne rundpind at strikke frem og tilbage på, især hvis du skal strikke store ting, her bliver pinde hurtigt tunge.
Køb et par lækre pinde, selv strikker jeg helst kun med rosentræ.
Og brug et garn der ikke for let deler sig i trådene.
Sidst men ikke mindst...GIV ALDRIG OP :-)



Stoffet i baggrunden..? Nej det er ikke den "ægte" Liberty vare til 200 kr meteren , men et optryk som Stof 2000 har i butikkerne lige nu til 80 kr meteren ;-)

Og til slut det lille pssst, om postbudet passer sit job har jeg et lille påskeæg til jer i morgen ;-)

Nyd Dagen

KH

6 kommentarer:

Lene sagde ...

ej hvor sjovt, havde lige besluttet at det der med at strikke ALDRIG ville blive mig og at nu smed jeg strikkepindene (har lige færdig-strikket en pude...uden stor succes...denne gang), MEN NU har du igen inspireret mig til at fortsætte. Tak søde Wenche.

TinaLykke sagde ...

Juhuu. Jeg strikker for første gang i over 25 år (gav op efter den obligatoriske bold i håndarbejde i 5 klasse.) Jeg lånte strikkeskole-bogen i fredags og efter at have læst dit Strik mere, bitch mindre indlæg har jeg strikket på livet løs - projektet er et rødt halstørklæde, som sønnens klasse skal bruge til et teaterstykke. Det må jeg kunne klare ;-)

Mille sagde ...

Jeg har aldrig været god til at strikke, men derimod at sy m.m. Men min mor er super god og jeg ønsker ikke at træde hende over fusserne, det er jo også skæppe skønt at modtage lækkert strik ikk'. Er det nu også helt lovligt det der med genoptryk? Ved du om de har flere på vej? Super blog. Hilsen Mille

tusindfryd sagde ...

Kære Mille

Går ud fra de har aftaler med Liberty ? Kan næsten ikke forestille mig andet ;-)

KH

FarfallaDK sagde ...

Jeg er sikker på, at den lille bog er en super god vejledning til at lære at strikke. Jeg kan allerede strikke i forvejen, men da jeg for et halvt års tid siden ville lære mig selv at hækle, brugte jeg Sys Fredens bog "Hækleskolen", og den hjalp mig rigtig godt på vej til at lære at hækle.
Super flot stof - tak for tippet!

Mia sagde ...

Jeg har også bogen STRIKKESKOLEN og har faktisk lært at strikke gennem den. Min mor har lige vist mig lidt og ellers eksperimenterer jeg. Så er spørgsmålet hvor pænt det er :) Men jeg elsker at strikke og ville ønske jeg var lidt bedre. Men jeg må bare klø på