mandag den 6. februar 2012

TAP 1 - Strik Hitter

Havde min "store" pige med på modemesse i Tap 1 i går.

Ikke at jeg skal til at være modeblogger !

Men vi havde lige en at hilse på derude og af miljøskade fra mit barndomshjem vil jeg da gerne snuse, se hvad der ske og måske blive inspireret.


Et mærke jeg aldrig har hørt om er Ugly Children´s Clothing veletableret i Norge men dem kommer vi måske til at se mere til herhjemme også ?

De havde i al fald fede bælter jeg godt kunne bruge til min "store" dreng.


Hos Islandske As We Grow hersker SKØNNE farver og top mums strik.


Det var her jeg kraftigt overvejede at få en efternøler.....


Og hos Mimi Lou....får jeg bare lyst til at lave en total makeover derhjemme!

Farven på sofaen..SKØN.


At strik hitter og bare er vokset og vokset er der ingen tvivl om, der var strik allover på messen  både på de tykke og tynde pinde ,sååå til alle der kan strikke "til pindene" og til alle der ikke kan ,bare rolig der er så meget lækkert at vælge imellem.


HutteLiHut har strik som jeg elsker den! Store pinde, mønster og Alpacca og så er det et Fair Trade projekt.

Håndstrikket af kvinder i Bolivia som selv opdrætter fårene, klipper og spinder ulden for til sidst at strikke tøj af dem. I hånden får de rede penge for deres arbejde når et stykke tøj afleveres. Lidthyggeligt at tænke på at tøjet er strikket samtidig med at en flittig kvinde har vogtet fårene ;-)


Huttelihut havde allerede sidste år kaninpels pom pomér på deres strik huer, her en skøn koralfarvet til koksgrå uld.
Måtte lige høre med vask OG de tåler alm uldvask med pom pom ;-)
Blotpraktisk oplysning hvis du selv vil strikke og måske bruge en af Rikkes Pom Pom´er


Bisgaard havde den længste stand jeg har set, kan slet ikke forstå at der kan findes SÅ mange forskellige sko, men det kan der og der var rigtig mange skønne imellem

Selv er jeg helt forelsket i disse her ! Såddan lidt træskostøvle....må lige se om de kommer i en 38ér.


Et mærke min datter faldt pladask for , hvilket kom helt bag på mig da hun ellers er mest til glitter og leopard, er engelske That´s Not Fair London



Hånden på hjertet....jeg kunne VIRKELIG godt tænke mig at se hende i såddan et dress! Med laksko til!


That´s Not Fair havde også den fedeste drengejakke, uldvest med læderærmer trickket var så at ærmerne kan knappes af, er sikker på min dejlige dreng vil være alt for lækker i såddan en ;-)

Soft Gallery var også et sikkert hit hos den 8-årrige og hendes mor ;-) der var flere modeller der gerne måtte været taget med os hjem så dem må vi lige holde øje med til efteråret.


Nu kan man jo blive temmelig fristet på såddan en modemesse...også langt udover hvad pengepungen rækker til....Heldigvis havde Ungdommens Røde Kors en stand hvor div. danske børnetøjsmærker havde doneret tøj til som kunne købes for 20, 50 og 60 kr pr stk. såååå der fik vi lige "power" shoppet og afløb for trangen til nyt tøj.


Alt i alt en fin messe. DOG efter min mening bør enkelte børnetøjsfirmaer ryste posen lidt så man ikke føler at man får samme som sidste og forrige år bare lidt større....måske de skulle prøve med designer bytte?
Ex kunne det være sjovt at se SmåFolks designere give et bud på en kollektion af Mini A Ture og omvendt bare for at nævne to, kunne godt komme med flere forslag ;-)

Nyd Dagen

KH

6 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Sjovt, jeg rendte rundt i torsdags og gramsede på de selv samme ting. Stod med de samme "træskostøvler" som jeg synes er total fede og prøvede faktisk den der strikhue med pink top hos Huttelihut. Vi købt dog en med en mere stilfærdig top, og en del af deres elefanthuer...

God dag Stine

Nomodi sagde ...

Lækre billeder af virkelig skønne sager :)

Onkel Anne sagde ...

Godt jeg ikke var der, for så havde jeg lænket mig til Ugly Childrens Clothing og var først gået, når jeg havde fået min vilje. Super fedt tøj!

3. sal til højre sagde ...

Jeg kunne da godt snuppe 1 stk af hver, inkl. sofa - hvis det skulle være? ;) Så har fremtids-afkommet også noget at tage på :)

Freja sagde ...

ah, dejlige billeder :)

Mille sagde ...

Åh ja det var en dejlig messe. Jeg faldt for de brugbare møbler fra By Klipklap, de fine jakker fra Monamici, de dejlige strik ting fra Waddler bare synd at uld er blevet så dyrt.
Ha det godt Mille