søndag den 19. februar 2012

Reste Strikkeri

Til vinterferien på Fanø havde jeg pakket mere strikkegrej end tøj....

I blandt var der 3 nøgler BlueFace Leicester købt for omkring 2 år siden...skulle være blevet til et sjal, men som i kan se skulle det ikke lige gå således...( bare så kedeligt at strikke sjaler på pind 3)



Nej , jeg har kastet mig ud i en cardigan, skal gerne ende på en str. ca 3 år..., temaet var egentlig cirkus da jeg startede men såddan blev det heller ikke helt  ;-)

Jeg måtte starte forfra to gange før jeg havde et fornuftigt hoftemål.. og som altid er det virkelig spænding til det allersidste hvor højt bærestykket nu bliver under raglanindtagningen....

Er der nogen af jer derude som ved hvor man kan finde et måleskema med alder/længder til børn og voksne? Altså en oversigt over hvad børn og voksne i forskellige aldre og størelser ca måler fra ærmegab til hofte og håndled, fra ærmegab til skulder, om hofte og bryst ect ? Altså et skema som gør det noget lettere at strikke såddan ud af hoedet som åbenbart er såddan jeg bedst kan lide at strikke....??

Nyd Dagen

KH

14 kommentarer:

Hrönnsa sagde ...

jeg har et godt skema for børn, lige hvad du har brug for tror jeg. Jeg kan sende den til dig på mail hvis du er interesseret.
hilsen
Hrønnsa

Karina sagde ...

Du er godt nok blevet flittig med strikketøjet! Og sikke smukke resultater.
Jeg strikker ofte også ud af hovedet, men plejer at bruge et målskema fra stof og stil. Prøv evt. at google målskema, så dukker der nok et op.

God søndag.

KH

Fríða sagde ...

dejlige farver! hvad med alle de måleskemaer på webshops hos töjbutikker, f.eks. H&M.
kh.fra Island
Frida

Trine sagde ...

Sandnes garn har lige udgivet et hæfte, der hedder Basic, eller noget i den stil. Det indeholder standardopskrifter på de fleste trøjer til mange forskellige strikkefastheder.

Fríða sagde ...

vil bare tilföje, inde på Drops hjemmeside ( garnstudio.com ) er der ved de fleste opskrifter meget udförlige måleskemaer med alle tænkelige mål.
kh.fra Island
Frida

Rikke sagde ...

Gode farver og lækkert ser det ud! Perfekt kontrast med den pink :-)

tusindfryd sagde ...

Tusind tak! Det vil jeg lige se nærmere på. Har haft div. symåleskemaer men til dem er der mål som mangler til strik. Kære Hrônsa du må hjertens gerne maile mig tak :-)

KH

Maria sagde ...

Ihh, jeg ville ønske at jeg kunne strikke!!! :-/

Må finde en der kan lære mig det!! ;-)

Kig forbi min blog og deltag i min give away hvis du har lyst ;-)

Kh Maria

Eva sagde ...

Du er altså super til at finde lækkert garn og fine farver.

Ingerlise sagde ...

Hej flittige strikker!
Du kan finde et godt skema med mål ved at google Standard Yarn Weight system. (Kan ikke lige webadressen i hovedet)her er der skemaer med mål til både børn og voksne
mvh

annestuds sagde ...

På denne side
http://www.jessica-tromp.nl/childrenknitkidsknitwear.htm kan du finde opskrifter til stort set alle forskellige sweatre/trøjer m.m.m. i forskellige str. og forskellige strikkefastheder.
Kh
Anne

kristina sagde ...

Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe med dit spørgsmål og stiller ovenikøbet et til dig. Pyha.
Jeg går og leger med tanken om at strikke et laaangt og varmt halstørklæde, men jeg aner ikke hvilket garn der er smart at bruge, når man nu er rimelig begynder-agtig som jeg er.
Har du et godt råd eller et forslag til mig?

tusindfryd sagde ...

Kære Kristina

Et godt råd...altså når du som du skriver er rimelig ny mht. at strikke vil jeg anbefale dig at vælge en tyk garn, altså på store pinde især nu du skriver et laaangt et ;-) Bare så du ikke går "død" i arbejdet.

Overvejer selv lige nu at strikke en poncho , den korte i perlestrik som Rabens også har lavet og som man finder i en af sys fredens små bøger, vil strikke den i L-uld fra Tanterne den går nemlig på pind 6 og er super lækker, så mit råd til dig vil være at finde en lidt tyk uld eller strikke i dobbelt tråd på min pind 5-6 så dit første projekt lykkes på lidt kortere tid, når du så engang er mere rutineret kan du jo altid kaste dig ud i de små pinde med tyndt garn som både tager mere tid og også kræver lidt mere lige tunge i munden.

KH

kristina sagde ...

Tusinde tak for dit svar. DEt er nok en rigtigt god ide du kommer med der. Jeg er heller ikke det mest tålmodige af mennesker.
Jeg må kaste mig ud i nogle tykke pinde og noget tykt garn. Det skal også nok blive lækkert.