søndag den 26. februar 2012

Min Egen

Efter næsten 5 år som dukkemager er det lykkedes mig at sy en dukke til mig selv !



Lines dukketøjskollektion til dukkeworkshoppen har inspireret mig kraftigt denne gang, noget nyt skulle ske.


Pynten er der ikke blevet sparet på...


Foråfarver og tynde stoffer men også lige en lun uldfrakke til de kølige dage.


Hatten er hæklet i Havblik og opskriften er fra  bogen


Hvorfor jeg med to helt skrigblonde børn selv har ønsket en brunette ??


Ville gerne have syet Lines 50´er kjole, så jeg glæder mig også rigtig meget til workshoppen den 23. Marts for jeg har fået lovning på et eksemplar af kollektionen ;-)


Samarbejdet mellem Marapytta og Tusindfryd har bestemt givet et vidunderligt pift i dukkeverden.


Uldfrakken er ganske simpel og mangler Lines fine tilskæringsdetaljer men vi arbejder på sagen.


Modsat min Rockerjakke ( som ligger i venteposition) tog frakken her kun ca 2 timer at sy og tofforbruget er overkommeligt.


Jeg elsker at have tid og ro til at kæle for detaljerne.


Min Egen skal helt sikkert snart have et helt nyt sæt tøj syet efter MARAPYTTA kollektionen kan nææææsten ikke vente til 23. Marts.

Nyd Dagen

KH

20 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Lækker !
Så enkelt kan det siges :-)

Liv sagde ...

Årh hvor er hun fin! Så skøn og lækker!
Tillykke med hende. Har hun også et navn?!?

Ida Sauer Eriksen sagde ...

hvor er hun fin det er dejligt en gang i mellem at skabe noget til sig selv
tillykke med hende og held og lykke med jeres workshop
knus Ida

Trine - Søhesten sagde ...

Jeg synes da også det er på tide du får din helt egen dukke ;) Lugesom alle dine andre dukker er den fantastisk skøn!! Du er SÅ dygtig! :-)

Louise sagde ...

Total lækker og smuk.

Jenny sagde ...

Sikke et enormt smukt stykke arbejde :)

Gitte sagde ...

Både dukken og tøjet er så fint;-)

Blaa Elefant sagde ...

Hvor er hun dog sød :o) Og sikke noget fint tøj ;-)

Kærlig hilsen Blaa Elefant

Gry sagde ...

Hvor er hun fin og dejlig ;o) Det er nogle helt vildt flotte dukker du laver!

enya sagde ...

Hvor er hun dejlig!

skovlygaard sagde ...

Hvor er hun sød og fin...;)

Frøken Tina sagde ...

Det var da dejligt med tid til din egen dukke! Og sikke en fin en af slagsen! Tøjet er skønt... Anderledes kan det vist ikke siges.

Willemoes sagde ...

Nøj, hvor er hun fin! Jeg kan heller ikke vente til jeg skal på kursus i april. Er det alt tøjet på din smukke dukke man er så heldig at få mønstre til? Min første dukke fik også brunt hår, selvom begge mine døtre er blonde - men det er nok fordi jeg selv er brunette... God søndag aften til dig.

ea-o sagde ...

Jeg kan næsten heller ikke vente til d. 23. Jeg har bestilt materialer og glæder mig til at komme i gang. Jeg har studeret dine mange fine billeder for at bestemme mig for en hårpragt. Og det er lige præcis som hende her jeg gerne vil have det. Lange mørke fletninger! Hvilket garn vil du anbefale?

helle sagde ...

Hejsa
Åh, hvor er hun sød. Du skriver kursus den 23.3 - men det er da den 24.3 ikk?
MVH
Helle

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Hvor er den fin. Glæder mig til jeg kommer igang med min egen også. Håber jeg får mulighed for at komme på workshoppen i marts. Krydser finger for at der stadigvæk er flere ledige pladser.

Silkemor sagde ...

Tillykke med din egen, søde, fine dukke.
Elsker alle detaljerne som du har kælet for.
Jeg glæder mig helt enormt til workshoppen i april. Har allerede bestilt overnatning :-)

balbinus sagde ...

Hvor er hun bare fin og sød, - helt gennemført :)

Mia sagde ...

Hvor er hun da sød og fin, som en lille forårsblomst :-O

Anonym sagde ...

Hej!

Nu har jeg fulgt med i din blog lidt fra sidelinjen i et stykke tid, og jeg er simpelthen så forelsket i dine dukker. Så meget, at jeg nu vil give mig i kast med at prøve at sy en selv! :) Og så er det jo skønt at både bog og dukketilbehør er samlet på Tante Grøn's hjemmeside. Nemmere bliver det da ikke? :)

Jeg ville gerne at min dukke fik samme hår som "din egen" i indlægget her, men jeg synes ikke farven og teksturen ligner det der er på Tante Grøn's hjemmeside? Kunne du fortælle mig hvilken garn du har anvendt som hår på din dukke? Jeg kan nemlig slet ikke vente med at komme igang.. :)

Venligst Katrine