torsdag den 23. februar 2012

Kær Eller Fræk ?

Eller måske lidt af begge dele ?



Jeg er langt om længe blevet færdig med denne lille cardigan i str. 3 år som jeg startede på i vinterferien.

Den er strikket på pind 5 i en uld med løbelængde på 50gram = 135 meter egentlig angivet til pind 3,5-4 men som i kan se kan den sagtens gå op på en 5ér.


I den garntykkelse og på den pind tager det altså bare ca dobbelt så lang tid som ex denne HER bandit og jeg vil mene at den ene er begyndervenlig den anden ikke ;-)

En opskrift har jeg ( som sødvanlig) ikke haft og jeg beriber faktisk ikke helt hvordan det lykkes mig at ramme de harmonerende mål  så foroldvist let ?

OK jeg bruger en el del tid på beregninger inden jeg år i gang måske derfor ?

Men i al fald dejligt at kunne ånde lettet op efte det "store" arbejde og se at resultatet faktisk kan bruges.


Jeg har strikket i BlueFace Leicester fra Ficolana til denne str 3 år på pind 5 har jeg brugt lidt over 100 gram plus lidt gule og pinke rester, ialt vejer blusen uden knapper 120 gram så en dejlig let og lun sag er det blevet til.

Det er ved at være nogle år siden jeg købte BlueFaceén men via google fandt jeg det HER

Nyd Dagen

KH

13 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Fræk på den gode måde ,)
Super skønne farver og design.

Yt

3. sal til højre sagde ...

Lidt af begge :)

Rannvá Dávadóttir sagde ...

Den er super flot! :) Kan rigtig godt både farver og mønstre! :)

Karen Elisabeth sagde ...

Skønne farver...

Gad vide om jeg også en dag tør vove mig ud i frihåndsstrik, og frihåndshækling...
Vi må se om jeg kan få samlet modet...

Det er imponerende at du bare kaster dig ud i det...

Louise sagde ...

Den er helt vildt kær....og ja en smule fræk. Elsker det farvede mønsterstrik, syntes det liger lidt lakridskonfekt og Macoroons :0)

/Louise

Silkemor sagde ...

Den er bare vildt kær:-)
Og det er helt sikkert fordi du gør dit forarbejde ( beregninger) så grundigt, at trøjen bliver vellykket.
Og så er Blue Face Leister bare et dejligt garn. Som spinder er det min favoritfiber at spinde af.

Hilsen Kirsten

kristina sagde ...

Den er altså bare spuer fræk... Kan lige se en lille én rende rundt og lave herlig ballade i edn lille sag.
Derudover er den virkelig flot!

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Det er da utroligt, Wenche. Du SÅ produktiv og selvom du "undskylder" med at du bruger tykke pinde, så må de strikkepinde da være fast monteret på dine hænder for tiden.
Den er super lækker, den lille cardigan. Sådan casual, anvendelig og feminin til en lille pige. Kh Rikke

bruunsbolig sagde ...

....super fin trøje.....smukke farver og knapper.....

morslille sagde ...

Kær eller fræk, det må blive til kæk!
Den er lækker lækker.
KNUS CHARLOTTE

Katrin sagde ...

Wow, its amazing.......
Loves Katrin

Betty sagde ...

Fræk på en kær måde..... jeg er fuldstændig imponeret af din hurtige og effektive fremstilling af projekter!

tantemaraj sagde ...

Artig jakke!!! Den likte jeg:-)