mandag den 20. februar 2012

En Fannik....

Noget af det ekstra skønne ved at holde vinterferie i DK i et sommerhus er at der er rigtig meget inde tid...

Rigtig meget, pind i pejsen, varm te og strikketøj i skødet ;-)



Jeg startede og blev færdig med en cardigan til min store pige imens vi var på Fanø, så selvom stilen nok leder mod Island/færøerne er denne her i sandhed en Fannik.

Der er plads til forbedringer på denne her, knapperne er for små og skulle jeg strikke den igen en gang vil jeg lade kanten i perlestrik gå hele vejen ned.


"Fanniken" er strikket i L-uld Bundfarven er Gammelrosa ,Mønstret  og ribkanterne er mørk grå, jeg har brugt pind 7 og til denne størelse ca 8 år er der gået 400 gram bundfarve og 1 nøgle til mønster og kanter.

Nyd Dagen

KH

14 kommentarer:

Trine - Søhesten sagde ...

Skøøøn trøje!! Synes du er temmelig effektiv med de pinde:)

Lene sagde ...

Jamen søde Wenche, hvor er du dog genial med de der strikkepinde....og produktiv.

tusindfryd sagde ...

Stor Pinde, Store Pinde så sker der noget ;-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hold da op, hvor det flyver derud af
skøn trøje

Stine:))

Annchen sagde ...

Hold nu op du er effektiv!! Den er super fin:)
Kan du ikke opfinde et mønster på en cardi i sømandsbobler eller á la Sarah Lund i str. mig..?;) Jeg dur ikke uden mønster og det kan ikke rigtig findes...
Ha' en dejlig dag..
Kh Anne

Henny sagde ...

Skøn trøje. Men jeg holder også med dig. Perlestrikken skal gå helt ned næste gang. Lidt en skam at de ikke havde redigeret det i mønsteret.

Christina Ravn sagde ...

Det er jo endnu en fantastisk trøje du har fået produceret, du er godt nok kvik med de der strikkepinde!

Fru Thornholm sagde ...

Hvor er den dog lækker! Gid jeg også kunne strikke ud af ingenting.. Desværre skal jeg have opskrift for at finde vej til enden af trøjen.
Kunne ønske mig en opskrift på denne :-)

Blåbærlina sagde ...

Kjempefin cardigan :O) med gode farger! Den lille under er også til å bli inspirert av! Du er flink med farger syns jeg.
Kos deg videre med strikketøyene.
Klem fra Nina

karenbykaren sagde ...

Det er godt nok en lækker cardigan med et rigtig fint mønster. Jeg er helt vild med "perlekanten" :)

Karen

englegarn sagde ...

Hvor er den pæn!

Huset Jeger sagde ...

Lekker jakke. Hilsen Drude.

Anonym sagde ...

Flot arbejde. Så ikke det med perlestrikken, før du selv sagde det. Den er flot! Har du en opskrift?
Vh lotte

Anonym sagde ...

hvor er den fin. Jeg kunne godt ønske mig en opskrift og et garn-alternativ, for min datter kan ikke ha uld.
Venlig hilsen Betina