torsdag den 12. januar 2012

Sirri No. 3

Nej, jeg har ikke planer om at strikke en sweater pr. uge resten af året....

Men jeg kan ikke dy mig for at prøve kræfter med en cardigan.

Jeg har regnet, talt og målt.

Endelig har jeg kunnet starte på den og er meget spændt på om det mønster jeg har sammensat holder hele vejen......



Denne gang strikker jeg med Sirri garn C1 = sort som bundfarve og mønstret som er nyt og gerne skal fremstå som en trekløver bliver i råhvid.


Jeg er gået ned på pind 6 denne gang men det kan ske jeg skal ænde det til 7 Det virker nok lidt skørt bare at kaste sig ud i at strikke? Jeg ved jo faktisk ikke hvordan størelsen bliver før den er helt færdig...


Sirri No. 1, mit mellem jul og nytårs strikketøj kan du se nærmere på lige HER


Sirri No. 2, lykkesweateren kan du se HER

Som altid har de søde Tanter været en stor hjælp og på anmodning fra jer derude har de fået udarbejdet No 1 og 2 som et mønster som andre end jeg kan forstå :-) For som sædvanligt kan jeg jo ikke finde ud af "bare" at strikke som der står skal jo lige ændre en hel masse kender du det ?

Hvis du har lyst til at strikke med kan du få mønstret lige HER

Nyd Dagen

KH

9 kommentarer:

irene sagde ...

Lykke till!
Du er flink!!
ha en fin dag!
klem Irene

Kristin sagde ...

Held og lykke. Sejt at du bare kaster dig ud i det. Strikker du frem og tilbage eller rundt hele vejen og klipper op til sidst?

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Det skal nok blive godt

Stine:)

tusindfryd sagde ...

Frem og tilbage :-)

Silkemor sagde ...

Hej Wenche,
Hvor er det sejt af dig at du bare fatter pindende og prøver dig frem.
Det er den bedste måde at få erfaring på, og jeg beundrer virkelig dit gå-på-mod.
Og så vil jeg gerne sige dig tak, fodi du skrev så sød en hilsen i din bog, som min svigerdatter gav mig i julegave. Jeg er rigtig glad for den hilsen og synes det er en kanon-god bog, som giver mig SÅ meget inspiration til at sy dukker.
Mange hilsener fra Kirsten

Bodil sagde ...

Du kan godt regne den færdige størrelse ud, hvis du sammenligner med den sweater du allerede har strikket.
Du skal bare dividere antal masker pr. 10 cm på den nye trøje med antal masker pr. 10 cm på den gamle trøje.
Det tal du ender er din omregningprocent - det ganger du maskeantallet med for at regne ud hvor mange masker du skal bruge til din cardigan.
Giver det mening?

Kh Bodil

Annelise sagde ...

Jeg vil bare lige fortælle dig at man kan downloade et program fra Vivian Høxbros hjemmeside som hedder strikketern. Det gør det nemmere hvis man selv laver mønster, man skal blot indtaste sin strikkefasthed og kan så printe et stykke ternet papir ud som svarer til strikkefastheden. Det er nu meget smart. Men det ved du måske allerede.

tusindfryd sagde ...

Kære Bodil og Annelise

Tusind tak for de gode råd! Nej jeg kendte intet til det! Er nok mere til bare at prøve derudaf...ikke så god til skemaer ;-)) Men tak for oplysningerne måske min tolmodighed udvikler sig til engang at orke et regneark.

Kære Kirsten selvtak var lige inde og lure hos dig dine dukker er meget fine

KH

Marianne Funder Lysdahl sagde ...

Nu hvor du strikker så meget, hvilke strikkepinde bruger du så? Grunden til at jeg spørger, er at jeg lige har købt et helt sæt Knit Pro pinde på en tysk hjemmeside (se evt. gallerifunder.blogspot.com) - de kostede 550,- for hele sættet;o)