tirsdag den 31. januar 2012

Sirri No. 3 Helt færdig !


Så blev min cardigan i Sirri helt færdig.

Ok , det var et kæmpe sats bare såddan at gå igang uden opskrift.....

Slap dog nådigt fra det, eneste bummert er at den er ca et nummer snæver i det til mig...vil tro den er endt på en Small / Medium

Men det er der jo råd for ;-)



Faktisk er denne strikket på en pind 6 og strikker jeg den på en pind 7 næste gang er jeg sikker på at den passer for at vente på at skrumpe et nummer har nok lange udsigter...


Knapperne endte med at blive et miks af sorte vintageknapper fundet på loppemarked.


Ribkanterne har jeg valgt at lave tætsiddende og høje synes det er rart at der er "styr på" især når man arbejder meget med hænderne og så holder det også bedre p varmen på cykleturene.


Kunne ikke lige dy mig for at sætte et label i, har haft dem i evigheder og egentlig var de tiltænkt dukketøj men glemmer bare altid at sætte dem i....


Da jeg af erfaring ved at i er et par stykker derude der gerne vil strikke med har jeg sendt mine diffuse noter på både denne Sirri No 3 og No 2 og No 1 til TANTERNE  de er nemlig nogle strikke kompetente damer som forstår at omskrive mit krims til holdbare opskrifter ;-))

Opskrifter som i så kan få fingrene i gennem deres hjemmesideige HER , opskriften på No.1 og 2 er allerede klar og No 3 her følger hurtigst muligt

Nyd Dagen

KH

12 kommentarer:

svit sagde ...

Den er da smadderflot - og vældig passende til de næste dages kulde :)

10na sagde ...

Hvor er den bare blevet flot. Den skal nok varme i en kold tid.
KH 10na

Annchen sagde ...

Hvor er den blevet flot Wenche!! Du er vildt hurtig....
Er den lang i det? Jeg har nemlig en træls lang overkrop og trøjer stumper ofte... Men måske man "bare" kan forlænge lidt hvis den er til det korteste...
Glæder mig til at se opskrift - så vil jeg lokke med min mor..;)
KH Anne

Uldbegavet sagde ...

Smuk trøje endnu engang. Tak fordi du deler.

laj sagde ...

smadderflot og vild smart med de retro knapper, god ide

TrineTusindTing sagde ...

Hvor er den bare flot - men ærgeligt med størrelsen....

Nomodi sagde ...

Skøn, skøn cardigan :)

M. Rudolf sagde ...

Kan man bestille? :)

lonew sagde ...

hej hvor får du lavet mærkerne som du sætter i ?? ;)

Kjersti sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Kjersti sagde ...

Kjempefin jakke :-). Jeg har endel to-trådet Sirri garn, men synes det er veldig vanskelig å finne oppskrifter. Har du brukt to-trådet Sirrigarn til jakken ? Hva tenker du strikkefastheten er og til hvilke pinner?.

Nyt søndagen!
Kjersti

petern sagde ...

hvor er det fint. jeg har også set noget rigtig lækkert strik en shop med masse øko mode