torsdag den 19. januar 2012

PyyyHa !


Har virkelig fået kam til mit hår!

Sidder og strikker på en sort cardigan i Sirri og er netop startet på mønstret i råhvid.

En ting er at strikke i sort garn! Man kan næsten ikke se maskerne, og så føles 40-50 cm på for/bag og ærmer altså pludselig som noget af en strækning!


Nu er jeg så ved at gro grå hår af mønstret fordi på en cardigan skal jeg jo frem og tilbage og ikke "bare" rundt så her skal mønsterrapporten jo læses skiftevis forfra og bagfra ,det føles lidt som at skulle cykle baglæns....

Har allerede måtte trævle op een gang. Nu er det bare tungen LIGE i munden og IKKE glemme et knaphul i al min opslugthed :-)

Nyd Dagen

KH

18 kommentarer:

Håndarbejde skal der til sagde ...

Pøj pøj... Jeg fatter stadig ikke en dyt , når det gælder opskrifter !

Hyggehygge
Marianne

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Men fedt at du tager udfordringen op

Stine:)

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Åh, ja. Sort garn er rigtig anstrengende at strikke i. Sæt dig i vindueskarmen, hvor der er masser af dagslys. God fornøjelse:-)
Rikke

Trillemus sagde ...

Jeg glæder mig til at se mere af det mønster. Det ser rigtig spændende ud og sikke en udfordring. Du er da også helt vild med strikkepindene i øjeblikket. Du stor-producere jo.... :-)

Kh Mette

Mette G. sagde ...

Jeg bøjer mig i støvet - ville aldrig selv få den færdig - og er spændt på at se resultatet.

Fríða sagde ...

spændende! og hvorfor i alverden strikker du frem og tilbage? uha, det ville jeg aldrig gide, strikker altid rundt og klipper op.
kh.fra Island
Frida

tusindfryd sagde ...

Altså det med rundt og klippe op!!! Hjælp tænker jeg bare hvad sker der med alle de opklippede masker???

Louise sagde ...

Dem syr du over på maskinen inden du klipper. Kh

tusindfryd sagde ...

?? Er det ikke svært at gøre lige ? Og med lige sting eller zig zag ?? Tak ;-)

Kludeskabet sagde ...

rJeg sntes du er sej :) glæder mig til at se den færdig.. lækkere i sort hvid..

Julie Søndergaard sagde ...

Men flot ser det ud!

Jeg er lige blevet færdig med at sy en af dine dukker, og jeg er bare helt hooked! Der går ikke længe før jeg skal igang igen.

Kh Julie

Lene's kage-design sagde ...

sejt at du fortsætter trods modgang. Den blive skøn når den er færdig :)

Fru Jensen sagde ...

Jeg løber altid surt i at strikke mønster og ender med at trevle op og strikke det i striber ;-) Jeg satser på dig og glæder mig til at se det færdige resultat, dfor det er nu engang fedt med mønstre.

Mia sagde ...

Puha, det lyder svært. Jeg er sikker på det bliver rigtig flot når du we færdig :)

Mette sagde ...

...pyha, jeg er lettet. Så behøver det ikke nødvendigvis at have noget med min alder at gøre... Jeg undgår helst sort garn.....

Anonym sagde ...

Man skal være rigtig øvet og lidt parenrligt anlagt for, at det er "nemt" at strikke frem og tilbage og for det blir rigtig pænt synes jeg. Strikke rundt og så klippe op foretrækker jeg, det er nemmest. Man slår 5-6 (alt efter garntykkelse) ekstra m op luftforurening som man strikket glatstrik. Dem syr man (lige stinger, kort stinglængde) i, to dømme, som man klippet imellem. Så strikket man m op langs kanten og strikker rib...og knaphuller i den ene af siderne. Kh Sofie

Anonym sagde ...

Hov....har skrevet på smartphonen og den vil gerne stave/vælge ord.
Der skulle selvfølgelig stå patentlig og midtfor og sømme :-) sorry

hønen sagde ...

mHanne Jensen Rønne.Strikker hønsestrik pt. og ved ærmegab, frem og tilbage,dvs vrangpinden strikker jeg fra retsiden, så jeg kan følge maskerne fra venstre mod højre. Det tager tid men bliver pænere, løfter en maske ad gangenfra højre pind til venstre.Hygge-Hejsa. Måske lyder det bøvlet, men det er min måde at forklare det på.