fredag den 6. januar 2012

MønsterLeg

For bare et halvt år siden rørte jeg ikke strik med mønster...

For blot en måned siden havde jeg da slet ikke forestillet mig selv at lave mønster.

Men der kan man så se, ikke bare har jeg nu lavet to mønstre men jeg synes faktisk også det er sjovt at sidde og fifle noget sammen der skal passe ind i en bestemt ramme/ antal masker.



Seneste skud på stammen er dette firkløvermønster der allerede er afprøvet og godkendt ;-)

Nå men så bliver det at strikke snoninger vel det næste ? Normal ville jeg nu skrive NOT ! Men det vil jeg lade være med for hvem ved liiige pludselig så er jeg nok også "moden" til det

Nyd Dagen

KH

12 kommentarer:

Liv sagde ...

Ja, utroligt som vi kan rykke os efter bare en lille succes. Er nu fortsat skeptisk med snoningerne - det lyder meget kompliceret, men hvem ved?

Det er et flot mønster du har designet!
Kh. Liv

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

skønt at du tør kaste dig ud i nye udfordringer. Så skal du vel også snart have nogle ark rigtige mønsterpapir af mig??

God weekend, Stine:))

Danagonia sagde ...

Det er godt nok flot, så hurtigt du er blevet sej til det. Synes det går noget mere trægt for mig :-)

Randi B. Jensen sagde ...

som du kan - det er da bare blevet flot, men hvorfor skulle du ikke kunne strikke mønster, dig der er så kreativ -
ja, jeg har også holdt mig fra mønster, men har et projekt "cirkelinekjole" som har ligget og ventet i et par måneder nu, fordi jeg ikke helt fattede det med goblin-strikning, selv om flere forsøgte at forklare mig det, men så fik jeg Politikkens strikke og hæklebog og nu mener jeg at have forstået det, så nu er den næste strikke-projekt :-)

Sidsel Sangild sagde ...

Det er skønt at overraske sig selv :-)

Giv dig endelig i kast med snoninger, det er ikke så svært som det ser ud (siger strikkenovicen!)

Jeg skal også have kastet mig ud i det med mønsterstrik i år... tror jeg nok.

Thea sagde ...

Tillykke ;)
Knitting bee mødes på onsdag 11. januar kl.18.30 på Ingolfs kaffebar og selvom vi har gang i bla et tæppe til Odile, så er vi altid friske på lære fra os ;)
Alle er velkomen.
Kh Thea
the-knitting-bee.blogspot.com/

se evt http://www.facebook.com/events/273561292694953/

Thea sagde ...

Ps Jeg forærede min søster din bog i går og gud hvor er den lækker!!
Jeg har selv syet to dukker og har virkelig manglet sådan en bog.
-
Jeg er håndarbejdslærer ude på Steiner skolen i København - du skal bare sige til hvis du vil have en bod på vores julemarked eller låne lokaler til en workshop ;)

snødronningen sagde ...

Så flott mønster du har designet,skulle ønske jeg og kunne slike ting,ha en flott helg videre,klemmer hege

Anonym sagde ...

Har også altid gået uden om snoninger, men så viste det sig, at de faktisk er så helt utrolig enkle, og der findes en lille snoning-strikkepind, der gør det endnu nemmere. Så hvis du kan strikke mønstre, kan du også lave snoninger :-)
Hilsen Anne

Helle : sagde ...

Flot mønster du har lavet, man kan bruge mange korstings mønstre og strikke efter ! God weekend !

Stuens Syslerier sagde ...

Det ser rigtig godt ud, jeg elsker også mønstre men synes det er svært at undgå at trække for meget i garnet, så oplever ofte at det mønsteret bliver ujævnt strikket - irriterende!

Bodil sagde ...

Jeg har også prøvet kræfter med mønsterstik for første gang, og egentlig er det simpelt nok: man har en rapport der går op med antallet af masker, og koncentrerer sig så om en række ad gangen, Simpelt nok - det sværeste er, synes jeg, ikke at stramme trådene for meget.
kh Bodil