onsdag den 25. januar 2012

Knappe Klar


Mit 3. Sirri projekt er næsten færdigt!

Kastede mig jo ud på dybt vand uden opskrift og kun med et mønster som jeg gerne ville have og som så skulle gå op med resten...Længe leve regnemaskinen ;-)



Mønstret er lykkedes , kunne se på andre færøske strik at det med mønster og raglan tager man ikke så højtideligt så det gjorde jeg heller ikke.


Bundfarven er Sirri C1 sort og mønstret er i Sirri råhvid. Tilen størelse ca Medium/ Large har jeg brugt 400g bundfarve og 100g til mønster hvoraf jeg over halvdelen tilbage.

Jeg ville gerne at min cardigan havde meget brede ribbe og "stramme" ribbe så har strikket 1r 1 vr på ribben modsat de andre to som har rib af 1r 2 vr som giver en "bredere" rib.


Sidste opgave er nu at finde ud af hvilke 6 knapper jeg skal have i, har kun 5 ens af de gamle vintage knapper i sort.....men kunne nu godt finde på at mikse en umage ind ;-)

Men jeg har jo også LINE´s Knapperi! Så måske der skal stofbetrukne knapper i ? Mit udvalg i sort stof er dog meget begrænset men måske denne her ?

Nyd Dagen

KH

17 kommentarer:

10na sagde ...

Det vil da give en fed effekt/twist at sætte en umage knap ind, det havde jeg gjort. Glæder mig til at se hvad du finder ud af. Kh 10na

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Jeg stemmer også for en umage snap, måske som den øvereste.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Super flot!

Synes bestemt at det skal være de knapper du viser på billedet

Stine

Anne sagde ...

Ej, hvor er den blevet god Wenche! Jeg har ikke hørt fra tanterne, men var det 3+2 nøgler du foreslog til den jeg gerne vil strikke?

annettes kreativiteter sagde ...

Flot det du laver. Du har en utrolig flot "sød" stil på din blog. Jeg følger din blog på min fordi jeg har fået den til at poppe op når der er noget nyt fra dig. Har du iøvrigt været inde at se min ? Hilsen fra annetteskreativiteter.blogspot.com

Maria sagde ...

Hvor er den feeeeeed! Jeg stemmer også for knapperne på billedet!! ;-)

Lola sagde ...

Vildt med trøjer du får produceret. Og så flotte er de. Er meget imponeret over at du kan strikke dem så hurtigt. :)
Og knapperne på billedet ville HELT KLART være fede til trøjen.

marianne sagde ...

Super flot trøje:)

Julie Søndergaard sagde ...

Super flot Wenche!

Jeg elsker den effekt det giver når der er en enkelt uens knap. Så GO FOR IT :)

Kh Julie

Kludeskabet sagde ...

Syntes de er så fine de knapper... og det ville se fedt ud med den ene i toppen også de 5 fede knapper efter :)

Min Line´s knapper er også fede :)

Kludeskabet sagde ...

Syntes de er så fine de knapper... og det ville se fedt ud med den ene i toppen også de 5 fede knapper efter :)

Min Line´s knapper er også fede :)

Uldbegavet sagde ...

Jeg er nu vild med de knapper du har vist på billedet, de passer perfekt.
Fed cardigan iøvrigt.

eva sagde ...

Wow nogle skønne knapper :-)

Mig & Maya sagde ...

Jeg har lavet masser af strik og syet tøj, hvor der ligeer kommet en afstikker ind- det synes jeg er design:-) Knus

Anonym sagde ...

Jeg synes du kan ha en ulik knapp med:-) Flott strikk! Har du sett Strikkesiden pickles.no ? Mye inspirasjon og gratis mønster.

Súnadóttir sagde ...

Lækker trøje :)
Den minder meget om den jeg strikkede til min svigermor i maj, også i sirri garn: http://sunadottir.blogspot.com/2011/05/trje-til-svigermor-frdig.html

Sirri garn er bare lækkert garn, det jeg er igang med nu, er også sirri...

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

Maria sagde ...

Lækker sweater! Det giver altid et lækkert snit med et mønster på bærestykket, synes jeg. Vi vil se den på! ;-)