mandag den 23. januar 2012

Husk KæresteTurene

Mindst en gang om året tager forældrene i vores familie på KæresteTur.

Børnene bliver "vippet af" hos farmor og så stikker vi ellers af syd på!

Weekenden bød på vores 7. tur til Hamborg , to dage fri for børneforpligtelser, fri for mails, opvask, tøjvask ect.

Ren egotrip, sove længe, spise ude, dase, ose, longdrinks, hotel og silkeblødt sengetøj uden børnespark.



De eneste planer vi har for turen er at vi ingen planer har, ja faktisk daller vi "bare" rundt og ser hvor vi ender.


En fælles interesse plejer dog at føre os ind i div. papirforretninger da vi begge har et meget blødt punkt for skrivesager og papir.


Selv har jeg lige et par musthaves når jeg er i Tyskland bla. disse to dåser lakridsbolcher fra Apoteket.


Et enkelt strikkeblad blev det til og en håndfuld skønne blyanter og nå ja et viskelæder til kan man aldrig undgå at få med :-)


Faldt også lige over denne neonpinke opvaskebørste....en indflyttergave til hende HER, Selvfølgelig!

Husker i kæresteturene?

KH

20 kommentarer:

Amalie loves Denmark sagde ...

Hej, hej,

jeg er Amalie og bor i nærheden af Hamborg. Og hvis du har lyst, synes jeg, at:
http://charlottas.de/webneu/pgs/uns.php
må være en besøg vært for dig.

God tur til Hamborg ønskes
Amalie

PS. Hvis jeg kører til Danmark, tager jeg altid "BO BEDRE" med osv. Det er sjovt at læse det den andre vej....

Karen Klarbæk sagde ...

Næh...det har jeg aldrig været på. Måske derfor jeg er ved at blive skilt.
Jeg skal måske lige starte med at lede efter en kæreste der er til kæreste ture.

:)
Lav en god dag
Karen

Konen bag hækken sagde ...

nej, men det vil jeg altså snart!!

Rosa Rood sagde ...

*smile*…so nice to see what a "Danish" takes with you after visiting Germany…I only know what I and my friends take with us from Denmark (Yoghurt, Lakrids,
Bolig hjem, ..) and what they (the Germans) take with them after visit me here in the Nederlands…
Hope you enjoy your trip to Hamburg (Bremen be also nice..it's my hometown *smile*)…my Danish isn't really good…
Hilsen frå Amsterdam,
Maren

Anna Svenning sagde ...

Ja, det er også noget, vi prøver at få indført - gerne to gange om året:-)

Kh
Anna

Helle Jakobsen sagde ...

Kæreste ture er vigtige uanset alder, og både børnene og forældre har godt af det. Man får bare fornyet energien og det smitter jo lidt af på dagligdagen bagefter.

Dorthe Frostgaard sagde ...

Årh ja, det lyder enormt hyggeligt. Hvis jeg skulle have et nytårsforsæt så skulle det helt klart være kæresteture.

Fru Thornholm sagde ...

Vi er ikke gode til det - men i december var vi for første gang afsted siden vi fik Alma i januar 2007. Så der er da håb forude :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Jeg er en halvgammel kone og har haft sølvbryllup - og det har vi nok, fordi vi har været meget privilligeret med børnepasning til vores børn, da de var små - de er 32 og 33 år nu.
Jeg har en svigerinde, som fortalte mig, at man gerne måtte holde børnefri ferie, når man var hjemme hos sine børn til daglig- jeg var på det tidspunkt dagplejer - først mente jeg det var utænkelig at gøre, men jeg lærte det, så vi fik både kæresteturene og ferier med børnene og nød begge dele fantastisk meget.
Så jeg synes det er en rigtig god opfordring du kommer med :-)

Eva sagde ...

Faktisk skal min mand og jeg på kærestur til London på onsdag! Det er første gang vi er afsted og jeg er altså liiige på grænsen til kolde fødder! De er jo kun 17 måneder og lige-ved-og-næsten 3 år, de små babyer... De skal være hos mine forældre som de elsker og er 100% trygge ved og guderne skal vide, at med det energiniveau mine drenge lægger for dagen, kan forældrene kun have godt af en kærestetur uden unger! Men pyhh... Jeg synes det er svært!

Rikke sagde ...

Vi dyrker kæresteriet i stor stil :-) Det er ikke bare super-vigtigt, det er også super-skønt!
Jeg bakker 110 op om din opfordring, til de, der ikke dyrker kæresten :-)

Fru Jensen sagde ...

Det er altid godt med en kærestetur. Man for tid til at snakke sammen og man for oplevet noget på voksenniveau.
Jeg synes det er sjovt at se, hvad du tager med hjem, god idé.

Håndarbejde skal der til sagde ...

Lyder til at have været super hyggeligt !

Før.. Var mine børn delebørn.. Men efter deres fars død har Fruen og jeg dem hele tiden.. Og.. ja.. siden har vi ikke have en kæreste tur.. De kan ikke endnu lige magte at vi tager "langt væk" uden dem..

Men.. Håber at det vil lykkes igen.. For det er vigtigt at man ikke kun er forældre , men også kærester.

Hyggehygge
Marianne

Line sagde ...

Hejsa. :) Vil høre om det er muligt at købe stofpakker af retro stoffer? Kh Line.

tusindfryd sagde ...

Til alle jer der allerede nyder kæresteturene DEJLIGT ! Til jer der gerne vil men tøver SPRING ud i det jeg er overbevist om at det forebygger skilsmisser ;-)

Eva vær helt tryg og tag du "bare" afsted jeg var afsted første gang efter 9 mdr. og så længe man ved de er i trygge hænder er alt godt! OG så skader det slet ikke at børnene udvikler et tæt forhold til bedsteforældre så de også har andre end mor og far som de føler sig tætte med :-)
Se at kom afsted til London.

KH

Sissel sagde ...

Super koncept, det forsøger vi også. Sidste forår var det Oslo, det passede lige med en konference jeg skulle videre til. I år har vi ikke planer endnu ud over fælles til fest uden børn, da vi har nogle søde naboer, som gerne tager dem til en overnatning.
Hamburg har vi overvejet med børn, da der er en meget stor modeltogbane.
Hilsen Sissel

Karen Marie sagde ...

Lyder da som en faaantastisk kæreste tur i der havde!Og du har helt ret, det er et must med den slags ture :0)

Dejlig dag til dig - knus Karen Marie

Henriette sagde ...

Kærligheden skal passes og plejes - den kærlighed der gjorde man fik børn og skabte en daglig dag sammen.
Forkæl hinanden på den ene eller anden måde
Overrask hinanden og frem for alt husk at kunne grine sammen.
Vi tager også på kærestetur engang om året og det er bare SKØNT ♥

Billy Hankat sagde ...

Åh, det gad jeg også godt, men har desværre ikke råd. Dejligt at I havde en skøn tur. Knus K

Eva sagde ...

Tak for indsparket :) Vi kom afsted og det var dejligt! Se bare her: http://louley.blogspot.com/2012/01/london-baby.html