fredag den 20. januar 2012

Et FingerBøl

Vi har været uadskillelige rigtig længe.

Gravede det op af en glemt æske på et loppemarked.

Trofast og helt perfekt har det været, som støbt til min finger.

Men mange års flittig samarbejde har sat sine spor.



I går gik en nål direkte igennem mit elskede og uundværlige fingerbøl, så mange gange har den beskyttet mig men nu er kan det ikke mere.

Ved godt at her er tale om en af de mindre ting i verden, en lille metaldims, men sikke en og jeg siger jer, at finde et bøl der bare altid er behageligt at have på ,også i mange timer er meget svært!

Lige nu ved jeg slet ikke lige hvad jeg skal stille op, på jagt igen ? Og hvad i mellemtiden ?

Kan slet ikke smide det ud, det får en plads i min syæske for altid som et kært minde.

God Weekend

KH

11 kommentarer:

Mig & Maya sagde ...

Det kender jeg godt- jeg har sådan en lille ting, hvor jeg har gemt 6 små ting, som ingen andre kan forstå betydningen af:-) Knus

Citronmoster sagde ...

Smukt fingerbøl, det ser ud som om det er 2 i 1...
Du må på loppe-jagt igen.
God weekend :)

annettes kreativiteter sagde ...

Jeg blev helt rørt, man ved at det har været trofast og til stor hjælp. Iøvrigt meget flot. Du han se din blog som er en af mine ynglingsblogs på min. Som er annetteskreativiter.blogspot.com måske vil du også se min. Hilsen Annette

10na sagde ...

Metaltræthed?? :o) Gem den som et minde. Elsker små skøre ting som har betydning for os eller vores liv, også selv om andre ryster på hovedet. Har en hel kasse fyldt med små "hemmelige" dimser, der alle har en betydning/historie. Før stod de i min sætterkasse. God weekend Kh 10na

Asli sagde ...

Man kan få nogen, som er lavet at gummi/silikone og som har metalspids. Det er nemmere, at få dem til at passe end dem af metal.

Jeg har et og det er købt i en patchworkforretning. OG det er neonpink.

Karina sagde ...

Godt gammelt trofast fingerbøl. Men selv må på et tidspunkt give op...Man kan blive så glad for en bestemt ting der netoop har fulgt én i tykt og tyndt. Jeg har det på samme måde med min metalskalpel jeg bruger til blyantsspidsning og til at snitte i mine tegninger. Den er i ren metal og jeg elsker den meget højt.
Ja gem dit fingerbøl, og pøj pøj med at finde et funktionsdygtigt et:-)

Det gule hus sagde ...

ØV, jeg håber du hurtig findet et nyt bøl der kan beskytte dig :-)
Og p.s jeg er vild med dine dukker og var nødt til at afprøve dine teknikker fra din bog. WOW hvor jeg er vild med den bog. Tak.

Kirsten sagde ...

Du finder et nyt! Og gemmer det gamle!
Jeg har det lidt traumatisk med fingerbøl. Som barn skulle jeg - som optagelsesprøve i den allermest populære klub - stjæle en ting fra Brugsen. Jeg stjal et fingerbøl... Jeg har lagt "karrieren" som tyv fra mig - og er blevet for gammel/klog til at ligge under for gruppepres...
Ak ja - havde glemt historien indtil jeg så dit indlæg :-)

Gaia Cunin sagde ...

Åh jeg forstår dig så godt.
For 16 år siden var jeg i skrædderlære i Paris. Min lærermester forærede mig ét af hans fingerbøl. Det er helt klart ét af de bedste minder fra de 3 år jeg var i Paris.
Jeg ville virkelig blive MEGET MEGET MEGET MEGET ked af det hvis det en dag blev væk!!!
Så ja GEM DET, det fylder jo ikke meget og det har tjent dig i lang tid!

Anne sagde ...

Hej :)
Jeg læser fast på din blog, men dette er vist min første kommentar.
Jeg tænkte på, om du ikke kan lodde noget metal udenpå, for at forstærke spidsen? Det er sikkert uendeligt besværligt, og du skal selvfølgelig have fat i en person med en loddekolbe og forstand på sådan noget med metal ;) Men hvor meget er du villig til at gøre, for at kunne blive ved med at bruge det...
Hilsen Anne.

Signe sagde ...

Du må da kunne finde en værdig afløser på Etsy, kære Wenche...

Signe.