søndag den 29. januar 2012

BogStaver

Vi leger rigtig meget med bogstaver for tiden.


Der er gået sport i børnestavning, særlig sjovt er det at finde ord der kan staves både forfra og bagfra som ex. Tim / Mit.


Jeg har en god bunke af gamle bogstaver i træ, med lidt magnettape på bagsiden kan de nu få plads på køleskabet og andre metalliske overflader.


Bogstaverne bliver lystigt flyttet rundt omkring i hele hjemmet


Hvis i har lyst til at lege med er alt hvad i skal bruge en god bunke gamle bogstaver fra ex et spil, en sætterkasse eller ligende og en rulle magnettape alternativt små magneter men de fylder lidt rigeligt på bagsiden.

God fornøjelse

KH

12 kommentarer:

Karen sagde ...

Hvor er de fine de bogstaver, og det er en supergod idé at skrive hvordan tingene staves på dem. Vi bruger også en del tid på at snakke om bogstaver og lyde da Georg synes det er rigtig spændende.

ffluwer sagde ...

Lækre bogstaver... På en gang sjovt men også dejligt lærerigt for ungerne.

Danagonia sagde ...

Super god ide. Det er bare så godt for børnene, at de også får leget med bogstaverne derhjemme.

MarlarMade sagde ...

Sikke nogle fine bogstaver! Det er da bare en super idé!

Udda Bella sagde ...

Ja men! Sikken skæg idé, jeg har en masse post-it sedler i HELE HUSET, da min datter skal lære at læse. Jeg er endda gået ud med hunden med en seddel på mit jakke ærmet hvor der stod "VÆG" hi hi!

Eva sagde ...

Skøn leg. Hilsen en dansklærer :)

Julia Hausfrau sagde ...

Superfede bogstaver! Hvor får man magnettape? Det er da smart.

Mia sagde ...

Her elsker vi også bogstaver! Og der leges ofte bogstav-jagt med kikkert og det hele.
Min 4-årige har lige opdaget, at bogstaverne jo har en lyd, så der "smages" på alle ord og gættes forbogstaver. Vi har den (mindre stilede) men almindelige køleskabs-bogstav-magneter fra Vilac.

Oprettet af RikkeRøjkjær sagde ...

ja fed ide. Er som Julia også interesseret i at høre hvor det smarte magnettape kan fremtrylles:-)
rikkeRøjkjær

tusindfryd sagde ...

Kære Julia og Rikke

MagnetTape fås i Tiger for en 2oér ;-)

KH

Pia (mum22boys) sagde ...

God idé ;o)

Rumfang sagde ...

Det er en super god ide. Selv er jeg for tiden besat af Wordfeud påp min mobil... og går og tænker på om det ikke var muligt at lave sin egen udgave :)