onsdag den 28. december 2011

JuleStrik

I disse dage strikker jeg.....

En julegave jeg selv sal gøre færdig!

Det bliver til en skøn sweater i færøsk uld fra SIRRI modellen har samme form som "forbrydelsen sweateren"



Brede ribbe, strikket på pind 7 ( så kommer man hurtigt frem) helt simpel strik....

Altså lige indtil man kommer til mønsterrapporten på bærestykket....


Her står jeg så helt af! Enten får min sweater karrygule striber over bærestykket ? Enten lykkes det mig i dag at tegne mønstret om til en mere simpel udgave ? Det skulle så være første gang jeg begiver mig ud i det ..

Har fundet et stykke ternet Diddle papir...tegnet 40 tern op i bredden og 15 i højden...tror jeg skal have en meget lige tunge i munden i dag!

Fortsættelse følger.

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Trine sagde ...

Nej, Wenche
Du skal ikke stå af - altså med mindre du synes mønstret er grimt.
Jeg vil gerne hjælpe dig videre - altså hvis du ønsker min hjælp ;-)

Venlig hilsen
Trine

monaelisabeth sagde ...

Det bliver et flot mønster - og en flot trøje.
Jeg har sommetider brugt post-it til at følge linierne . så er der kun en linie ad gangen, og det bliver mere overskueligt ;o)
hilsen mona

monaelisabeth sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Marie-Louise sagde ...

Wenche, jeg er ikke helt sikker på hvad det er der driller dig, men jeg tror det er rimelig simpelt når du først får knækket koden. Så stå endelig ikke af. Hæng ud eller ved.

Har brugt din fine bog til at fremstille sødt dukketøj til en af mine niecer i julegave. Det var et hit :-) Så det var dejligt at have din vejledning til tøjet.

Glædelig bag jul.

Kirsten sagde ...

Hvor dejligt, held og lykke med projektet :)

Uldbegavet sagde ...

Det er nu ikke så vanskeligt, man skal bare lige gennemskue det.
Den bliver flot i de farver du har valgt.

lise sagde ...

giv ikke op,det ser meget let ud...du skal bare lige komme igang :-)

Anonym sagde ...

ih, hvor er det dejligt, at se, at der er nogen her i landet, der strikker af færøsk garn :)
er selv fra færøerne og strikker meget, mønsteret er ikke svært, du skal bare lige hitte ud af det --- evt kan du udelade de firkantede "rammer" omkring kløverne...

i øvrigt super blog, som jeg jævnligt kigger til og får inspiration fra :)

Eyd