torsdag den 29. december 2011

ForEnkling ?


Jeg er nået rigtig langt på mit JuleStrik

Så langt at jeg nu er begyndt på mønstret....

Jeg har dog forenklet det en smule ,både fordi det oprindelige var en anelse uoverskueligt rent teknisk og en smule for meget rent synsmæssigt.


Jeg har nået de 3 første linier i mønstret..so far so good, men synes godt nok det er lidt noget "rod" med alle de tråde på bagsiden som ikke må være for stramme og ikke for løse....


Men efter justeringen fra det oprindelige mønster her ovenfor tror jeg nu nok at jeg skal komme igennem :-)


Så hvem ved måske jeg har en bluse at vise frem i morgen !

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

ea-o sagde ...

Hvis trådene ind imellem bliver for lange på bagsiden, kan du sno de to tråde om hinanden. På den måde holder de lidt på hinanden. God fornøjelse. Jeg er selv ved at strikke en "færing" i Sirri garnet. Så det er spændende at følge med.

Citronmoster sagde ...

Jeg synes rigtig godt om din forenkling. Det er en god ide at sno trådene for hver 4. - 5. maske og aldrig lige over hinanden.
Du kan evt. få lidt hjælp her: http://knitty.com/ISSUEwinter06/FEATwin06TT.html
Glæder mig til at se dit færdige strik :)

Fríða sagde ...

det ser fint ud, og bliver sikkert rigtig flot. men, faktisk har du ikke forenklet mönsteret, tværtom. du får nu meget langere tråde imellem mönstrene end för, og det er altså meget sværere at få fint.
kh.fra Island
Frida

Helle sagde ...

Jeg vil også som de andre sige, at det serlvom det oprindelige mønster faktisk ser sværere ud, så er det nemmere at få pænt da du ikke får de lange tråde.
Og vil du have dit "enklere" mønster er det en super god ide at sno tråden hver 3-4 maske.
Ellers bliver den da super fin - dejlige farver..

Eva sagde ...

Jeg hepper på dig. Du kan godt:)

Julie sagde ...

Jeg har lige lavet en pingvin efter din DIY. Du er velkommen til at kigge forbi min blog og se den:-)

tusindfryd sagde ...

Tak for opbakningen :-) Ja enig i det med at lidt mindre mønster giver længere tråde...har snoet flittigt og blviver vel bare bedre for hvert forsøg ;-)
Det enklere mønster er også af hensyn til øjet...synes for meget mønster bliver for uroligt at se på.

KH

Uldbegavet sagde ...

Det ser fint ud, det skal nok blive godt, men jeg tror nu at det oprindelige mønster havde været lettere at strikke. Jo længere tråde, jo større risiko er der for at de strammer.

Trine sagde ...

Årh, det ser så megaspændende ud! Jeg glæder mig nu ret meget (og håber du vil vise?) til at se firkløvermønstret når det er færdigt!

LaLa`s Loft sagde ...

Så lekkert, dette blir kjempefint :)

En video fra drops :

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=139&sort=2&thumbnails=on



Jeg bruker denne teknikken på baksiden, så slipper jeg lange tråder mellom mønstrene. Her vises de som festing av tråd, men kan fint brukes mellom fargene, da festes den tråden du ikke bruker inn i strikkingen.

Gleder meg til å se når du er ferdig:) Snart godt nytt år :)