torsdag den 3. november 2011

StjerneForvirring

Børn er en gave.

De kan være nok så møjsommelige , irriterende, gående på nerverne og alligevel kan de på et splitsekund få hjetet til at flyde helt ud.

Kom lige i tanke om en lille "børnemund" jeg må huske.

Min søn og min datters veninde  overhørte at vi har talte om stjernetegn , børn i vores verden har jo ( til tider) ualmindelig laaange ører....


Og så pludselig kom den...



" Carl hvad StjerneSkud er du egentlig ? "

Begge børn har gået i Steiner vuggestue og børnehave hvor der fortælles historier om at de inden de kommer på jorden er stjerner på himlen hvorfra de selv vælger deres forældre så kan egentlig godt se at stjerneskud lyder meget mere rigtigt end stjernetegn :-)

Har du et par gode "børnemund" du vil dele med os ?
Nyd Dagen

12 kommentarer:

mette b sagde ...

Hvor er det bare sødt :)Og det giver altid anledning til et godt grin - nogle gange i smug, andre gange sammen med ungerne. Mine er så store, at de godt kan grine med :)

Den ene datter i 9. klasse til den anden i 8. klasse, hvor hun skal til sundhedsplejersken:
"Og så skal du snakke om du har haft sex med hende".

Malene sagde ...

Min mellemste på 4 år spurgte for ikke så længe siden:

”Mor – er der også en der har lavet os af træ – og så kom der skind på bagefter?”

-vi havde selvfølgelig lige læst Pinocchio.

God dag til dig.

Kh. Malene

polkadotpeticoat sagde ...

this is lovely.....

Iben sagde ...

Hvor sødt. De unger er bare guld værd og deres forundring og refleksioner over stort og småt er en kilde til mange gode grin.

Tror det er mit billede du har lånt her til indlægget? Det ser ihvertfald ret bekendt ud (;

Kh Iben

tusindfryd sagde ...

Kære Iben det er garanteret dit når du siger det ! Googlede lige stjerne i skynningen da jeg ikke kunne finde mit eget af en stjerne magen til ;-)Vi har vist begge haft børn på sydskolen ?

Nå men nu har jeg fundet mit eget og fået det sat ind alt andet er jo noget rod ;-)

KH

karenbykaren sagde ...

Ha ha, hvor er det bare sødt! Det er altid sjovt at høre de små tale sammen - om de voksenting de har hørt. Nogle ting lyder bare anderledes i små ører, der ikke helt forstår meningen med ordene :)

-karenbykaren

Miss Alsing aka Trunte sagde ...

Uha min søn (3 år)kommer også med en del guldkorn.....Senest i dag hvor hans hjerne banker....(Han har næsten 40 i feber og hovedpine)

Jeg har lavet en lille notesbog med alle hans guldkorn - jeg synes man alt for nemt glemmer dem hvis ikke de bliver skrevet ned :o)

Kh. Trine

Iben sagde ...

Hi hi. Jamen du må bestemt gerne låne billedet. Vil meget gerne dele mine billeder så længe det ikke er til kommercielle forhold og det var det jo ikke (:

Nej desværre ingen børn på sydskolen her. Vores ældste skal starte i skole til sommer og jeg vil allerhelst have at hun skulle starte på netop sydskolen, men min mand kan slet ikke forene sig med Steinerskolernes pædagogiske principper og heller ikke med at skulle køre flere kilometer derud, når vi har så mange skoler i lokalområdet, så sådan bliver det desværre ikke /:
Det er sgi ikke altid så nemt med det skolevalg men det bliver nu spændende og stort med skolestart under alle omstændigheder (:

Kh Iben

tusindfryd sagde ...

Tak :-) Ja har det ligeså med mine billeder... :-) Men altså når man nu selv har...men bare er "doven" ...arhhh!! ;-))

rarebird sagde ...

Min svigermor er svensker og hun elsker at samle svampe om efteråret. En dag vi var i skoven med naboens datter. Min svigermor fortæller glad om alle de Karl Johan svampe hun havde fundet sidst hun var i skoven. Henvendt til lille Minna på fem spørger hun så " Kender du karl Johan svampe?" Hvor til Minna svare: "Nej, jeg kender kun Svampe Bob". Hele bilen var flade af grin, især fordi svigermor overhovedet ikke vidste hvad Minna mente :-)

Kathrine Armstrong sagde ...

Min datter Ophelia sad en dag som lille og spiste en bolle og hun spørger så hvad det er der er oven på, Jeg siger så at det er sesamfrø, hvor hun derefter kigger mœrkeligt på bollen og siger 'er det rigtige frøer'...

God dag til dig og dine stjerneskud

Kh Kathrine

www.notesfromrochester.blogspot.com

M. Rudolf sagde ...

;-)