onsdag den 2. november 2011

Magisk Schjønning

Jeg har erhvervet mig bogen "Magiske Måneder"

Bogen er ikke "bare'" skrevet men mere et livsværk af Helle Schjønning

Helle er efter min mening en meget modig kvinde der tog et valg, at bruge to år af sit liv og en arv på at leve en drøm ud.

Bogen Magiske Måneder er nærmest et opslagsværk (mere en 400 sider..) i små magiske oplevelser, opskrifter og syslerier tilpasset årstiden og mærkedage.
Levende fortalt.
Mange af opskrifterne og ideerne er overleveringer fra Helles mormor Vera som bliver præsenteret i forordet så man kan se hende for sig.

Og vigtigst af alt skiller bogen sig ud fra alt det vi allerede kender fra boligbladene!


Fine Festdåser....


Hjemmelavet bodyscrub...


FED FED lysestagelampe! Så den på Kreative Dage messen.....kunne være man ikke lige skulle smide det visne juletræ ud i år???


Fuglemad på kogler er bare en af de rigtig mange ideer i bogen med naturlige materialer.


Og nu det snart er jul....i bogen er der skabelon og vejledning til disse fine filtnisser...

Tag et kig i bogen i din lokale. her virkelig et spændende univers, magi til hele året...nævner bare liiiige, mælkebøttefritter, lav dit eget strygevand, byg en stjernekiggerkasse...

Helle kan du læse om lige HER

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Danagonia sagde ...

Det ser ud til at være en rigtig spændende bog. Den så jeg slet ikke på messen...

Heebaz sagde ...

Tak for tippet! Den ser helt vildt spændende ud - og er straks sat på ønskelisten :)

polkadotpeticoat sagde ...

What wonderful ideas....

Katrine sagde ...

Nøøøj. fede fede ideer.. Dén står helt klart på min ønskeseddel. !!

Eva sagde ...

Det ser ud til at være en dejlig bog.

Hjertebank sagde ...

Det er dårlig gjort å vise frem slike flotte bøker for man får jo så lyst på disse bøkene ;)

Ulla V. sagde ...

Ih, så var jeg nødt at bestille en bog igen. Hvor vil jeg glæde mig til at læse den - tusind tak for din vidunderlige anbefaling, Wenche. :))

Billy Hankat sagde ...

Uh, ser lækkert ud - tak for anbefalingen, kære du.

iphone reparation sagde ...

Ser spændende ud. Tak for tippet :)


Hilsen

Herman
http://www.mobilreparationer.dk/

Hege sagde ...

Ahh... dette er en bok for meg, tusen takk for tips, og ikke minst inspirenede bilder :-)