onsdag den 14. september 2011

Smart ?

Mon ikke de fleste voksne danskere med kørekort tydeligt kan genfortælle den følelse der rammer en nå man på lang afstand øjner lappen i forruden ?

Såddan en ÅÅÅÅÅHHHHH NEEEEEJ !!! , der røg mine nye vinterstøvler, godt jeg ikke købte den bluse den anden dag, der røg tivolituren, hjertet op i halsen, maven slår en koldbøtte, ÆRGELSE....


På min vej gennem kvarteret til morgen troede jeg at Lappe Lotte havde været meget tidligt oppe, at der natten over var kommet p-forbud overalt pga. det forestående cykelløb, at p-licensen var udløbet og at rigtig mange ikke havde nået at betale for det nye år....men der var på en måde også bare for mange, kunne simpelthen ikke passe!


Virkelig mange må have startet en fortravlet morgen med unger under armen med et gisp, suk åh nej...


De fleste af dem har kunnet ånde lettet op, da lappen der ligner en p-bøde viste sig at være valgreklame...


Ejeren af denne bil har vel fået en dobbelt klump i halsen ?


Flere havde vist i en blanding af ærgelse og lettelse valgt at smide den falske bøde på fortorvet...


Og ejeren af denne bil...en hilsen fra den ægte Lappe Lotte og en fra Lappe Laura....


Ved altså ikke lige hvor smart det er at udløse såddan en følelse hos morgentrætte danskere ?

Glæder mig til valgdag i morgen, det er jo en festdag. et privilegium ved at leve i et demokrati.

Og så glæder jeg mig til på tv ikke at skulle høre Villy snøvle og Helle "skrige" ( hvorfor råber hun såddan???) og tale og tale uden at svare konkret, mangler virkelig at vide hvilken styring de vil få Danmark gennem en krisetid med , de står jo måske til at vinde men hvad vil de egentlig udover a vise at Helle kunne slå Fogh ( næsten da) ?

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Louise sagde ...

Jeg ku faktisk ikke selv ha sagt det bedre:-)

Men lidt sjovt indslag med den "p-bøde" :-)


GO dag

Øglemor sagde ...

Haha, det er sjovt. Men primært fordi jeg ikke har været udenfor en dør endnu i dag og derfor ikke har set, om vores bil også har fået en 'bøde' under viskeren. Er ikke sikker på, jeg ville have syntes, det var lige så sjovt, hvis jeg havde nået at skulle forholde mig til en temmelig stor udskrivning... :-)

Hav en dejlig da.

SOLSAUM sagde ...

Vi er nett ferdig med valget, og eg tenkte at vi var ferdig med politikerkrangel i tide og utide.... Vel, om litt vil vi vel sleppe unna.....

Ikkje den beste måten å vakne på, til bøter under viskeren, meiner eg.... men ein kan le av det i ettertid....;o)

GODT VAL!

Randi B. Jensen sagde ...

Ja, det er jo også en måde at få opmærksomhed på - men jeg synes nu det er lidt synd for bilisterne :-)

Jeg har stor respekt for, at vi ikke alle har samme holdninger og er glad for, at vi lever i et demokratisk land, hvor vi heldigvis alle kan stemme det, som vi hver især synes er bedst.

Jeg er socialdemokrat og denne gang stemmer jeg, som jeg gør, fordi de vil gavne de fleste - de vil gavne en som mig selv, der er 54 år, ufrivillig arbejdsløs, blevet syg af dagpengesystemet,som bruger mere tid på at kontrollere, om man overholder reglerne end de gør på at hjælpe en i arbejde eller uddannelse, fik min økonomiske sikkerhed hevet væk, da den nuværende regering halverede tiden på dagpenge og et halv år senere fratog mig min mulighed for at gå på efterløn som 60 årig, hvis den nye ordning bliver gennemført, bliver jeg 64, før jeg kan gøre brug af den forsikring, jeg har betalt til i rigtig mange år, og jeg er en af dem, der er helbredsmæssig ramt, men heldigvis ikke nok til at kunne få en senior-førtids-pension.

Miss Alsing aka Trunte sagde ...

Øv bare min havde været sådan en....jeg var så "heldig" at få en rigtig p-bøde i går...på mit AREBEJDE....øv altså!!

Helt enig mht Villy og Helle...sad og så valgdebat i går (For første gang i denne valgkamp pga. tidsmangel)....Nøj altså...der blev det da helt klart hvor mit kryds skal sættes...

Ha' en dejlig dag :o)

Kh. Trine

jip sagde ...

smiler...... jeg ved også hvor mit X havner...

Pernille sagde ...

Det er da bare ledt! Nøj hvor ville jeg blive sur, hvis der var en parkeringsafgift på min... øhm.. cykel? Ja jeg ejer ingen bil, men synes ikke man skal joke med parkeringsafgifter.

Synes generelt at politikerne har alt for travlt med at kritisere de andre i stedet for at fortælle om deres egen politik! Synes det vidner om stor usikkerhed. Er stadig i tvivl om hvad jeg skal stemme, men måske får jeg et klart øjeblik i valgboksen!

Klem Pernille - pescno.blogspot.com

karenbykaren sagde ...

Hvad man ikke gør for stemmer! Men pyha jeg tror også at mine ærgelses-følelser ville vokse sig store på vejen hen mod bilen - for så at blive erstattet af stor irritation, da jeg finder ud af, at det er fake.

-karenkaren

Helle sagde ...

jeg hader at se en af de der sedler på min bil ... for så ved jeg at jeg har glemt noget ;)

Maria sagde ...

Lappe Lotte - jeg er helt færdig af grin. Har aldrig hørt det udtryk før :D