onsdag den 28. september 2011

Sidste....Måske

Jeg nærmer mig enden på 6. GrannyStripe tæppe....


Så er spørgsmålet lige hvor mange sådanne tæpper man egentlig behøver ?

Skal man se bort fra at de bare er utrolig rare at lave?
At man kan koble helt af og tømme hovedet når man laver stangmaskevifter og eneste store spørgsmål er hvilken farve der står næst for?
Og som følge heraf stoppe med at hækle flere tæpper?

Eller skal man bare lade lysten råde og få Sebastian til at bygge en "tæppereol" i stuen?
Tror faktisk det kunne blive ret fedt at fylde en væg med denne VARIO reol og så bare fylde tæpper i hver en kubikcentimeter ;-)
Det kunne i al fald blive et ret flot billede!

Nyd Dagen

KH

19 kommentarer:

Annemette sagde ...

Det ser rigtig godt ud (: Jeg skal også i gang med et granny stripe tæppe på et tidspunkt når jeg har færre projekter (:
Og en tæppereol lyder super sej ;)

Annemette sagde ...

Ellers må du jo bare til at give tæpper i gaver (: når i ikke har plads til mere

diy se her hvordan sagde ...

Wouw - hvor er det bare flot og lækker. Synes bare du skal blive ved at hækle tæpper. Ideen med tæppereol er da cool. Go for it.

Anonym sagde ...

Jeg er også i gang med et, men jeg er desværre ikke så hurtig som dig :-)

Frk. Nielsen :o) sagde ...

Wauw hvor lækkert! :o)
Jeg er af den overbevisning, at man ALDRIG kan få for mange af disse super lækre tæpper, så giv du bare los med Tæppe-reolen, og flere misundelsesværdige tæpper, som vi andre kan beundre :o)

Pia

Heidi sagde ...

Det er virkelig smukt. Jeg er lige gået i gang med mit første og det er ren meditation. Tak for inspirationen.

Pille sagde ...

Det er godt nok smukt.. Jeg kan hverken hækle eller strikke, og øv hvor bliver jeg misundelig, hver gang jeg ser folk laver sådanne tæpper...

Cille sagde ...

Godt spørgsmål... Man bliver vel bare ved.. og ved... Kun fordi vi kan og har lysten. Så hvorfor stoppe. Man kan rolig sige at vi ikke har brug for flere quilts lige nu, men så kan jeg gøre andre glade i stedet ved at give dem væk.

De fleste af mine quilts ligger allerede i vores kvadratiske reol (mest fordi kattene ikke kan modstå dem) og helt tosset ser det faktisk ikke ud.

tusindfryd sagde ...

TAK !!! Jeg hælder altså også mest til den tæppereol ;-)))

PILLE ! SELVFØLGELIG kan du hækle, det kan alle, man skal "bare" lige vide hvordan. Og tæppet her er virkelig det nemmeste i verden!
Må jeg anbefale dig at anskaffe dig sys Fredens Hækleskole et lille hæfte til 50 kr og så lærer du lige at holde på nålen og et par grundsting derefter føjlger du min DIY, der er masser af billeder OG tæppet består altså af rene gentagelser af hmmm 4-5 bevægelser? mere er det virkelig ikke derfor er de også så skønne at lave ;-)
Go for it

KH

Lines sagde ...

Da jeg som gravid blev henvist til at være sengeliggnde, bestemte jeg mig for at lære at hælke. Var i TanteGrøn og forelskede mig i dit tæppe. De anbefalede mig din blog, og synes det går helt godt med at hækle. Så TAK!
Nu bliver musen snart et år, og jeg har først rigtig fået øje på det at blogge - igen TanteGrøn og hækle inspiration. Nu er jeg da ikke sikker jeg nogen sinde får tid til at hækle igen ;)
Tæpper dem han man aldrig på nok af - og tænker heller ikke at der findes bedre gaver!
L

Rikke sagde ...

Det er så fint!
Sådan et må vi næsten også herhjemme - jeg skal bare lige have lidt bedre styr på teknikkerne inden jeg kaster mig ud i så stort et projekt :)

Liv sagde ...

Det er bare så flot dit tæppe. Skal da vist lige ha' gang i din DIY og noget garn i lækre farver. Bliv endelig ved!
/Liv

frulangstrompe sagde ...

Man kan vel ikke få for mange tepper i hus? Kan man? Ikke jeg, jeg elsker tepper og er en skikkelig frysepinne....da trengs det tepper, åsså er det jo gøy å variere litt. For en herlig blogg, her må jeg inn flere ganger!

Uldbegavet sagde ...

Det er simpelthen så flot, at jeg næsten ikke kan tro det. Bare det var mig, der havde sådan et fint tæppe. Måske skulle man forsøge sig udi hæklekunsten.

Lilla Verden sagde ...

Du har ret, de er skønne at lave! Er selv igang med et, efter jeg er stoppet med at ryge...Herlig underholdning når man ser TV :-) Hvor mange ruller garn bruger du egentlig til et tæppe? Jeg laver mit efter din opskrift, så det er 150cm bredt.

Helle sagde ...

Sådan nogle fine tæpper kan man ikke få for mange af :o)

tusindfryd sagde ...

Hvor er det SKØNT at vide i også har glæden ved stangmaskevifter ;-)

Åhhh hvor mnage ruller har jo efterhånden så mange hele halve kvarte og 200 m ;-))) Men tæpperne vejer ca 500 gram når de er færdige ;-)

KH

Lilla Verden sagde ...

Hi hi, ja okay, det var vist et dumt spørgsmål :-) Skal nok vise mit frem når det er færdigt - jeg har henvist til din side på min blog. God dag til dig >:-)

Tina sagde ...

Nøhj hvor er det bare flot, håber virkelig at jeg kommer til at have tid til et så stort projekt en dag, lige nu er det de mindre projekter jeg har gang i.

Jeg har meldt mig som fast læser på din blog, og glæder mig til at følge med i alle dine kreationer.