mandag den 26. september 2011

DIY- Det Firkantede Cirkus

God Solskins Mandag Morgen !

Her kommer en DIY på Det Firkantede Cirkus, en let og tidssparsom ide til at lave dine egne sofapuder.


Det Firkantede Cirkus er her lavet i str 40x40 cm, klip to firkantede stykker kogt uld i målene 41x41 cm.

Find centrum , sæt en nål og mål i en cirkel 10 cm id fra nålen hele vejen rundt til du får en cirkel med en diameter på 20 cm.


Lav 13-14 pom pomér af uldgarn, jeg har anvendt rester af uldgarn, men du kan bruge lige hvad du lyster ;-)


Alle Pom Pomér har jeg lavet med Clovers Pom Pom maker størelse 45 ( den lysegule), jeg har anvendt en rivefast bomuldstråd til at binde af med så jeg har en stærk tråd at sy fast med, uldgan river for let over !


Sy pom pomérne fast rundt langs den optegnede cirkel en af gangen, sy i fra oven, ned og vend, sy op gennem pom pomén og ned igen fæsten på bagsiden. Sørg for at de sidder rimelig tæt på hinanden.


Til sidst ligges uldstykkerne RET mod RET og syessammen , en åbning lades tilbage, vend puden , fyld monteringspuden i og luk i hånden. FÆRDIG!
Tidmæssigt til at overse og en lækker julegave ikke ?

Nyd Dagens Solskinsstråler

KH

7 kommentarer:

Karen Marie sagde ...

Sikke en fin og lækker ide :0)

Dejlig mandag - KH Karen Marie

Rimme Rum sagde ...

Hvor er de lækre:0)
/Maria

katrine og karoline sagde ...

Hej tusindfryd
Vi vil gerne give dig en blogaward
Knus Karoline og Katrine
Du kan læse mere på vores blog kreative-os

Blomsterpigen sagde ...

Det er en skøn pude! Synes den er så fin! Hvad er det der for en pompomdims? Skal man altid bruge den for at lave pompomer?

Knus Katrine

tusindfryd sagde ...

Kære Katrine

Man kan sagtens lave pom pomér på andre måder ex den klassiske med to runde papskiver med hul i. Jeg laver bare for mange Pom pom ér og har for lidt tålmodighed ;-) Så jeg bruger den fra Clover- Du kan søge efter den på Ebay der er de billigst ellers har de fleste hobbybutikker dem.

KH

Line sagde ...

Hej W.
De er bare så skønne dine puder! Eeeeeeelsker farverne på den hæklede.
Må jeg ikke se din pom pom maker på tirsdag?? Jeg skal da helt klart et smut forbi ebay og investere. Vi har jo en plan om at fylde det ret så kedelige toilet i rum11 med pompom´er.
Knus Line

sting for sting sagde ...

Super fin ide.