lørdag den 17. september 2011

Det Er Yderst Sjældent....


Det er yderst sjældent at jeg køber en blomst til mig selv, burde ellers gøre det mindst en gang ugentligt !

Men da mit blik fangede denne skønhed i blomsterhandlerens vindue var der bare ikke noget at gøre, måtte bare lukke øjnene for prisskiltet og tage den med hjem.



Hvor er jeg bare glad for at jeg slog til.
Den har forvandlet min vindueskarm helt utroligt og jeg nyder hvert et øjekast jeg tager på den.


Det der med at forkæle sig selv over evne af og til er ikke at undervudere :-)

Nyd Dagen

KH

11 kommentarer:

karenbykaren sagde ...

Hvor er det nogle skønne lyserøde blomster - kan godt forstå du måtte eje den!

-karenkaren

Frk. Petersen sagde ...

Den er smuk! Håber den holder evigt :O

jip sagde ...

smuk blomst hvad hedder den mon ?
og ja man skal huske at forkæle sig selv ind imellem,,,

Elisabeth sagde ...

nej hvor er den sjov! rigtig flot! spottede en blå orkidé igår hos min blomsterhandler - der kunne jeg ikke lukke øjnene for prisen 600 kr.!!! for en lille uden potte...
så hellere de helt almindelige :p

Céline sagde ...

Ejj den er så fin!
Jeg forelskede mig i den, da jeg så den hos blomsterpusheren i foråret, men købte den ikke da jeg ikke synes vi har plads.
Efter mange overvejelser, besluttede jeg mig at se stort på det med plads og bare købe den - og så var de selvfølgelig UDSOLGT!!

Nå men jeg drømmer stadig om den!!
Knus knus

by Busk sagde ...

Den er super fin :-) måske man skulle et smut forbi blomsterhandleren....

tusindfryd sagde ...

:-) Ok ved en pris på 600 kr havde jeg nu heller ikke kunnet trodse realiteterne ;-) Jeg slap med 200 kr ca det 5 dobblede af hvad jeg ellers lige giver for en blomst til mig selv sååå.
På sedlen står at den hedder Medinilla Magnifica og at den kun er til pynt og ikke til indtagelse ;-)))
Den skulle blomstre i ca 5 måneder, men resten af tiden er planten så smuk i sig selv så Celine den er købt ved lille trianglen på østerbrogade :-)

KH

polkadotpeticoat sagde ...

Oh your flower by the figure is so pretty!

Randi B. Jensen sagde ...

Den er godt nok flot - jeg har set den som grøn plante, men aldrig med de smukke blomster i.

jip sagde ...

wau!!! googlede lige planten:
Udtale: Medi'nilla
Familie: Melasto'maceae
Type: Træagtig busk eller hænge­plante
Hvor: Potteplante til stue og vinterhave
Hvordan: Stikling
Blomstring: fra Februar til August





Medinilla's botaniske navn har tilknyt­ning til Jose de Medinilla, der omkring 1820 var guvernør på øgruppen Maria­nerne i det vestlige Stillehav.



Pleje: Medinilla kræver høj luftfugtig­hed og temperaturer omkring 20-25°C. Den høje luftfugtighed kan f.eks. op­nås ved at anbringe planten på en omvendt potte i en skål vand. Placerin­gen må gerne være lys, men direkte sol tåles ikke. Pottejorden, der kan være en standard-jordblanding. må aldrig tørre fuldstændig ud, hvilket kræver hyppig vanding. I vækstperioden i den lyse halvdel af året tilføres næring; om vinteren tilføres sjældnere vand og slet ikke næring. Om vinteren kan tempe­raturen sænkes til 15-17°C. Denne pe­riode, der kan betragtes som plantens hvileperiode, medvirker til at øge blomstermængden. Hvis planten bliver for lang, kan den knibes, hvorved der opnås større forgrening.

Eva sagde ...

Skønt indkøb.
God søndag.