onsdag den 10. august 2011

Vi Bruger Vægte....

En ret genial ting jeg har lært på min syskole er at bruge vægte....


Altså meget små vægte og lodder :-)

Vi bruger dem både til at glatte mønsterpapiret ud når der tegnes mønstre og som erstatning for et hav af knappenåle når  stofferne skal klippes ud !

Vi "sømmer" altså ikke mønstret fast til stoffet inden klipning men lader vægtene holde mønstret på rette plads :-)

Det er en super ide for på den måde sparer man altså meget tid OG ens mønstre bliver ikke helt revet og gennemhullet.


Tja hvem siger at en "gammel rotte" ikke stadig kan lære nye tricks ?

Til hjemmebrug har jeg ikke lige kunnet finde lodder og vægte som disse og har derfor været i legetøjsbutikkerne og finde tykke/ tunge hinkesten.

Håber at LINES lille trick her kan bruges ude hos jer ;-)

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Line sagde ...

Smart trick :)

Zgrubler sagde ...

TAK!!! For nøøøøj, hvor har jeg døjet med iturevet papir, for ikke at nævne ondt i ryggen fordi jeg står/sidder i en rigtig dum stilling, stikker mig i fingrene så jeg drypper blod på stoffet, og som du nævner - al den tid vi kommer til at spare nu! ☺ ☺ ☺
Tak Tusindfryd ☼

camillaeli sagde ...

Hvor smart...... det trick må straks tages i brug ;o)

Hjortebjerg sagde ...

Kan selvfølgelig ikke huske hvor jeg så det, men fandt en amerikansk/engelsk DIY på små trekantede vægte ("ærteposer") netop til formålet! 2 firkanter syet sammen til en pyramide-agtig facon, og fyldt med ris, akvarie-sten, whatever:-)

Havde aldrig set det før, men det er jo piv smart, og hurtigere end alt det nåle pjat:-)

Hjortebjerg sagde ...

Ja ja, hjernen var ikke mere støvet, at jeg fandt linket igen (med hjælp fra min gode ven Mister Google)!

http://frkturkis.blogspot.com/2011/07/diy-mnstervgte.html

På dette link, linkes der til andre mønstervægte:
http://frkturkis.blogspot.com/2011/07/sknne-mnstervgte.html

Anonym sagde ...

Jeg har i mange år brugt strandsten, som er flade på den ene side. De er gratis, og at finde de rigtige giver lidt beskæftigelse, når man er på stranden. Når de ikke bruges kan de ligge i vindueskarm eller reol til pynt. Kan selvfølgelig også puttes i en kasse :-)
Figarine

Pimp me up! ... on detour sagde ...

fint trick - hvorfor har man ikke selv tænkt på det mon ?!

Charlotte sagde ...

Det er nemligt pivsmart - jeg bruger også strandsten som mine børn har dekoreret med maling og glimmer :-) Og så har jeg, af en kær veninde, lært at skære det meste stof med en rullekniv som når man laver patchwork - se det er smart og nemt ;-)