mandag den 8. august 2011

Til En Helt Ny Hækler


Oppe på Tredje har en pige på 11år lige fundet glæden ved at hækle...

Hun startede i min sofa med nål nr 4 og noget tykt bomuldgarn som er blevet forvandlet til grydelapper.

Nu hækler hun de fineste brede armbånd til det kommende loppemarked ;-)


En såddan spontan glæde ved håndarbejde kan jeg ikke stå for og har derfor prøvet at sammensætte en lille kuffert med alt hvad man behøver.


Jeg har været i garnkurvene og har viklet små nøgler i en god blanding af farver...


I låget af kufferten har jeg limet ( med super glue) et stykke dobbeltlaget filt med elastikbånd så der er plads til den uundværlige saks, et lille udvalg af hæklenåle, målebånd, samt en stoppenål og synål med tilhørende fingerbøl ;-)


På kufferten har jeg klæbet et lille navneskilt, nu er hun vist klar ?

Jeg er ret imponeret over hvor dygtige piger er allerede i den alder ! Og så er det bare en SKØN oplevelse at få lov at vidergive noget man kan  og se hvordan det viderudvikles.

KH

42 kommentarer:

Tamra sagde ...

Hvor er den fin, super ide. Det må jeg da lave til niecen til hendes fødselsdag:-)

ffluwer sagde ...

Fint lille kit du har fået sammensat til hende. Hun bliver da henrykt. Hvor er det sødt af dig.

emblas-kanel sagde ...

For et herlig innlegg. Tenker hun blir lykkelig over å få den fine lille kofferten med heklesaker. Klem fra Eva :-)

Christina Ravn sagde ...

WAUW!!! det var dog den lækreste lille hæklekuffert! Fantastisk idé!

Ulla V. sagde ...

Du har sådan et stort hjerte, Wenche. Victoria bliver garanteret super glad - og hendes mor lige så - for den skønne kuffert fuld af remedier til nye hækle eventyr. :))

Silje sagde ...

For en herlig koffert! Skikkelig heldig den jenta der ja :)

Vibeke sagde ...

Årh hvor er det en sød kuffert og sikke en dejlig gave at få. Det er noget hun vil huske altid. Jeg får helt lyst ti at lave sådan en kuffert til mig selv :-))

From not to hot sagde ...

For en fantastisk fin koffert du har laget. Kreativiteten kommer til å blomstre med en så viktig og flott koffert.

Hanne sagde ...

Hvor er du altså sød at lave sådan en sød/hyggelig kuffert til hende.
kh hanne

Øglemor sagde ...

Sikke en fin kuffert. Og sikke en fin tanke. Hun er meget heldig at have en underbo som dig! :-)

Blomsterpigen sagde ...

Du er så sej!! Kan godt forstå, hun har lyst til at sidde og lære at hækle hos dig!! Man kan da kun se op til dig :)

Onkel Anne sagde ...

Jeg er sikker på at den lille pige vokser lidt når hun får så fin en hækletaske!

Heidi Clara sagde ...

Hvor er den bare fiiiin den taske. Og hvor er det dog en god idé at have sit nuværende projekt i sådan en taske... Den idé bliver liiiige nappet :o)
Fantastisk kreativ idé :o)
Hilsen
Heidi Clara

tusindfryd sagde ...

;-) Tak !

I kan tro hun blev glad, flækket træsko :-)

Håber i får lavet kufferter derude til jer selv eller små hæklere omkring jer ;-)

KH

Mia sagde ...

Hvor er det en fin lille hækle kuffert, og hvor er det en sød tanke at glæde en lille pige, og sætte skub i nye kreative evner ♥♥♥

Zgrubler sagde ...

Jeg synes du er fatastisk menneske, ikke bare har du givet dig tid ti at lære pigen at hækle.
Du 'ser' hende også - og så laver du ydermere denne helt vidunderlige, skønne kuffert, for at bakke hende op og støtte hende i hendes nyfynde 'leg'.
Tænk hvis alle børn, kendte en som gjorde noget sådant for dem. Bare een gang- det tror jeg er nok.
Nok til at et barn vil få en gave med sig,også i overført betydning) der ikke bare gør nytte lige nu, men for manges vedkommende vil vare hele livet.

Og btw - jeg tror ikke man behøver være en lille pige, for at blive glad for sådan en slags kuffert ☺
Idéen er hermed snuppet ♥ og tak for den :D

Lydert sagde ...

Hvor er det en super god idé, jeg garanterer for, hun vil sende dig glade hilsner, når hun sidder med sit hækletøj om 30-40 år

diy se her hvordan sagde ...

Helt vild sød kuffert - god ide

ohhhappy sagde ...

Hvor er det bare fint! Så kan hun da ikke andet end at blive vild med hækling...

Pernille sagde ...

Hvor er det en fantastisk fin kuffert! ♥ Jeg håber, at mine egne små piger på 3 og 5½ også vil fatte interesse for håndarbejde, når de bliver større (ellers så dør jeg! :-D). Victoria er heldig, at hun har sådan en som dig i nærheden!

Cæcilie sagde ...

Det er simpelthen for sødt gjort :) Tror helt sikkert jeg ville hækle mere med sådan en, kunne godt finde på at stjæle idéen, så fint!
Kh

PUK sagde ...

Hvor er det en dejlig "værktøjskasse"!
Selv store piger vil blive glad for sådan én:)

Kludemutter sagde ...

Hun er også heldig at have sådan en som dig, der lige kan trylle sådan en super fin kuffert frem .
Super god ide, TAK for den.

Yt

Anne-Mettes Have sagde ...

Ej hvor fin, jeg kan godt forstå hun blev glad :-)
Mange hilsner Mette

Inger Risengaard sagde ...

En rigtig god ide en super gave, kan da godt forstå at hun blev glad :-)
Inger

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hvor er du sød!!!

Stine:)

unikarina sagde ...

En fantastisk gave - fyldt med lækre "råvarer" og med mulihed for at lege videre i hæklingens verden.
Så dejligt at du ser hendes evner - og nu opfordrer til mere kreativitet. Det er noget af det bedste ved kreativitet - at man kan dele, lære , glædes, inspirere samt blive inspireret.

Anne sagde ...

Sikke en sød ide. Du er da helt fantastisk søde W!!

Dankebaar sagde ...

Hold nu op en lækker idé! Måske man ligefrem kunne bruge en til sig selv...?

Frk. Anemone sagde ...

Skøn ide med den kuffert, hvor er den fin. Og hvor er din pige dog dygtig :)

Ulla

Lena sagde ...

Ååårrrhhhh sådan en ønsker jeg mig osse!!! Hold op hvor er den fin Wenche! :o)

Fantastisk Sommerfugl sagde ...

Den er da helt fantastisk, hvis jeg havde fået sådan en som 11 årig - så havde jeg da helt sikkert lært at hækle tidligere - så sødt af dig (både kufferten og læringen), håber virkelig hun sætter stor pris på dig. Du er så gavmild.

Mvh Tina

Blaa Elefant sagde ...

Sådan en kuffert er jo også smart hvis man skal ud at rejse ;) Så har man det hele samlet og det fylder ikke så meget!
Du er simpelhent så kreativ Wenche ;o)

Hilsen Blaa Elefant.

ullaskovjensen sagde ...

Åh, jeg vil også finde en, som jeg kan hækle-bakke-op! Den er godt nok fin. :-)

Christina sagde ...

en rigtig rigtig sød ide! jeg tror at jeg har en plan til i morgen :)

hilsener, christina
www.dejligheder.blogspot.com

by Busk sagde ...

Nøj den kuffert er fin. Dejlig historie.

Frk. NØ´s Roderier sagde ...

Du er sku da den sødeste underbo man kan ønske sig, flytter du ikke med i Badestuestræde.....? ;.)

Kirsten Amstrup sagde ...

Det er godt nok nogle flotte farver garnnøgler, du har puttet i den kuffert.
Hvor fin en start ud i håndarbejdets verden, du der lægger an til.

S3qu3nce sagde ...

Det er godt nok bare en helt fantastisk kuffert :)

Tante Gul sagde ...

åh det var da godt nok en god ide :) tusind tusind tak :)

FruSøglimt sagde ...

Nejjjj...hvor er den bare fin. Rigtig god ide. Ved hvor vigtigt det er, at man har sine "egne" sager. Min pige har egen sykasse (fået af hendes farmor i sommer) og hun var stolt da vi sidst arbejdede sammen i mit "krearum", og hun kom med hendes sykasse i hånden.

Maiken sagde ...

Sikke en sød og fin idé!