mandag den 29. august 2011

Stolthed

Som mor og "håndarbejdslærer" eller hvad jeg nu kan kalde det er jeg altså ret så stolt over at se hvad de 3 piger på 7-11 år har frembragt med deres hænder.

Deres loppebod er linet op og tjekket, indtil på lørdag laver de nu "kun" pom pomér, måske fordi de bare elsker at lave dem ?

Vi har en pom pom maker fra Clover og den synes de altså er vældig fiks og sjov at arbejde med.


Jeg har lovet at lave lidt flere rouleauxarmbånd til den blå skål...men så er vi altså også bare klar og jeg skal lige love for at de er spændte , det kan ikke blive lørdag hurtig nok :-)

Kan godt ærge mig at håndarbejde og sløjd er fag som der hele tiden bliver skruet ned på, når jeg ser piger og drenge arbejde med deres hænder og fantasi er der ingen tvivl om at det stimulerer dem og de er fantastisk dygtige til at udvikle og hitte på en egenskab der da må kunne bruges i mange sammenhænge i livet ?

KH

14 kommentarer:

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Det kan jeg godt forstå du er stolt over, det er virkelige nogle flotte ting de piger har lavet.

Og ja, det er sgu ærgeligt at de kreative fag bliver nedprioteret, og det derfor er op til os forældre at sikre de kundskaber hos vores børn.

DiSign-Keramik sagde ...

Hold da lige op hvor er det flotte ting de skal sælge i deres bod.

Ja det er ærgeligt at de fag ikke har så mange timer. For det er helt sikkert noget man kan bruge i sin videre færd i livet.

Om ikke andet så til at slappe af med.

God dag, når I skal sælge.

Kh. Dianna

Kisser Laptern sagde ...

Dygtige piger.
God lørdag, godt salg!

Maja sagde ...

Hvor er det nogle flotte ting de har lavet:-) Det skal nok gå rigtig godt med at få det solgt.
Jeg underviser selv i håndarbejde og billedkunst og er ret frustreret over manglen på lækre materialer - 'skraldekunst' bliver lidt ensformigt i længden:-)

Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

De er bare SÅ fantastiske de ting de har lavet, jeg ville da selv have svært ved ikke at knibe en lille tåre over deres værker! Og jo, kreative fag er bare så super vigtige, jeg tror både at det er vigtigt for at give dem et pusterum, men også for at hjernen får lov at arbejde på andre måder end "lyt og lær" metoden. Samtidigt giver det jo også plads til at de som måske ikke er så boglige, får lov at "skinne" et andet sted.

Men så er det godt der findes kreamødre som dig, så er dine børn jo sikret et godt frirum og får lov til at udfolde sig kreativt :-)

polkadotpeticoat sagde ...

Wow they did some amazing work....you have trained them well....they will sell out for sure!

Fleur de Boheme sagde ...

Ohhh det var nogle dejlige sager ;-) Flotte farver! Held og lykke med markedet!

PUK sagde ...

Jeg kan kun være enig - der er for få timer i de kreative fag. De læreprocesser, der finder sted i f.eks. håndarbejde, er meget komplekse og interessante, og man kan bruge den erfarede viden i mange sammenhænge i livet udenfor skolen.
Desværre er skolen blevet drejet i en meget boglig retning i de seneste 5-7 år, og der er stor fokus på karakterer. Du skulle se en entusiasme, der ville udfolde sig, hvis musik, håndarbejde, billedkunst og sløjd var fag, hvor man fik karakterer i! Det kunne være spændende:)

Fine ting "dine" piger har lavet. Godt marked til dem og dig.
Kh Puk

Kamomilla Vanilla sagde ...

Det er da helt fantastisk, det de har fået lavet :) Det skal nok blive en kæmpe succes :)

Eva sagde ...

Det er nogen seje og dygtige piger:)

KGaardsted sagde ...

Hold da op! :)
Sikke en masse lækre sager i har fået lavet! :)

Mette Bundgaard sagde ...

Hvor er de bare dygtige. Kan godt forstå du er pave stolt, det ville jeg også være, hvis det var mine unger :-)

Louise sagde ...

Det er nogle rigtig flotte ting! Jeg kan ikke være mere enig i din betragtning om de kreative fag :) Og hvorfor ligger håndarbejde nu altid fra kl. 13-15? Nedprioritering så det basker...

Mia sagde ...

Sikke fine ting de har fået lavet. Hvor er de dygtige :)