mandag den 8. august 2011

SommerligVinter...

Jeg har strikket min første sweater med mønster!!!

Heldigvis på Pind 8 og med god instruktion fra en af TANTERNE ;-)


Man skal blot lige holde garnet på en "særlig" måde når man strikker med flere farver OG huske at strække trådene på bagsiden ved farveskifte...

Men altså tre aftener har det taget og nu hvor jeg har klaret den...hvorfor har jeg været så nervøs for mønsterstrik ???


Hvis du læser fast med undrer du dig sikkert over farven...den var jo meget mere koral ikke?

Ser du, jeg er en af dem der ikke altid hører efter anbefalinger og det giver altså smæk af og til ;-) Jeg kan således oplyse at vaskevejledningen med håndvask bør overholdes på garnet her.......


Min mønstersweater nr to har jeg strikket i sart grøn, himmelblå og lys koral såddan lidt sommerlig til vintertiden.
Jeg har kortet mønstret af med de sidste 4 linier da jeg ellers synes den blev lidt for høj i halsen, desuden har jeg i ærmerne efter ribben ikke taget ind og lavet udtagninigerne i ærmet indenfor de første 8 runder for at få et mere "puffet" ærme, ellers har jeg fuldt opskriften til punkt og prikke....


Garn og mønster har jeg købt lige HER

Nyd Dagen

KH

12 kommentarer:

Karina sagde ...

Kære Wenche.
Hvor er den fin! - Og det er nemlig ikke særlig svært at strikke mønsterstrik. Flot gået.

KH

Louise sagde ...

Hej den er blevet rigtig fin, Jeg har endnu heller ikke ture kaste mig ud i strikkeopskrifter.
Ha en dejlig dag.

Pimp me up! ... on detour sagde ...

Den er virkelig fin, sådan en ku jeg godt bruge til pigerne :-)

Fru Thornholm sagde ...

Flot!! Jeg tør heller ikke strikke mønster.. Bare det da var mig, der lige havde lært det på tre aftener :-)

Eva sagde ...

Den er blevet så fin:)
Det der med håndvask er altså ikke rigtig slået igennem her hos mig....

Zgrubler sagde ...

Du er altså dygtig!!
Jeg har en sætning der lyder : Jeg kan strikke alt, men det er ikke alt jeg gider strikke.
Og mønster med flere farver er lige nøjagtig det jeg hentyder til1 :D))
Jeg strikker faktisk rigtig flot og jævnt og kan også svære mønstre - men farveskift!???
Det magter jeg bare ikke.
Så stor cadeu til dig ☼ ☺

tusindfryd sagde ...

;-) Altaå det er jo et ganske lille stykke der skal strikkes i mønster og med farveskift men jeg forstår hvad i mener jeg har virkelig også haft et langt tilløb til det her men havde altså forestillet mig det langt mere kompliceret end det er, men såddan er det jo nok med så meget.

KH

Lise sagde ...

Hvor er den fin. Jeg er vild med farverne!

Camilla sagde ...

Nej hvor er den fin!! Eller rettere, hvor er den fed!! Den er nemlig lige præcis sådan som strik skal være efter min smag, lækkert, en anelse retro, og i lækkert garn! MUMS, jeg slår op til en om lidt!

Fynpige sagde ...

Flot flot...vasker altid alt i uld i hånden! Tænkt at få ødelagt sit store arbejde! Er det ikke en ny garn hos tanterne ?

strikkestine sagde ...

Hvor er den fin! Pind 8 er så dejlig, fordi der sker noget!! Og jeg synes du er sluppet godt fra dit mønsterstrik!
(Strikker selv på pind 3½...et noget andet tempo..og endda til mig selv...)

Henny sagde ...

Den er rigtig fin. Og nej det er faktisk ikke svært at strikke mønster i flere farver.. det er bare at springe ud i udfordringen. Og dit gik jo godt.