lørdag den 27. august 2011

Se Min Kjole

Som lovet får i lov at se min hæklede kjole på...

Altså den hæklede kjole til bordlampen...jeg ville da aldrig blive færdig med en kjole i str. 38... ;-)


Min datter manglede en lille lampe på værelset, såddan en lidt hyggelig en til at stå på kommoden...


I Ikea fandt jeg denne bordlampe i gennemsigtig glas, Brån hedder den,er 20 cm høj og koster 59 kroner med ledning og det hele...

Umiddelbart så den jo lidt kedelig ud men kom alligevel med under armen for jeg tænkte at det måtte jeg kunne gøre noget ved.


 På hæklenål nr. 3,5 har jeg med bomuldsgarn hæklet en special tilpasset "kjole" til lampefoden.


Med indhæklet ledningshul....( er bare startet med at hækle frem og tilbage og så lukket til en ring efter ca 3 cm)


Uderbunden er der blevet riet lige tilpas stramt til.


Nu er der endelig hyggelys på kommoden.

KH

15 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

:-) En LAMPE kjole - skøn ide !

Kun Dikkedarer/ Sarah sagde ...

det var jo en fin og enkelt ide, til at gøre noget kedeligt, til noget hyggeligt og brugbart! :) Ideen ryger i bunken af gode ideer, til når mine drenge en dag får eget værelse :) tak

HannasHörna sagde ...

Jättefin! Härliga färger...skärmen är också himla söt!

Eva sagde ...

Det er en vildt sød idé. Så fin:)

Heidi Clara sagde ...

ha ha ha, hvor er du sød :o) Og hvor er den fed :o) Super god idé :o)

PUK sagde ...

Den er rigtig fin! Her ville puff stitches (min nye dille) også gøre sig godt:)
God lørdag!

tusindfryd sagde ...

Tak :-))) Ja det var lidt snyd...

Håber i får lyst til at klæde nogle lamper på ;-)

Ja Puff stitches er super gode! Har klædt en lampe på for min søster med disse, giver næsten indtryk af keramik på lang afstand :-)

KH

Betty sagde ...

Sikke en god ide.....den kan datter da kun blive glad for.....flot arbejde!

KGaardsted sagde ...

NØJ, den er fed!! :)

Auvills univers sagde ...

Det var squ godt tænkt:-)

Anonym sagde ...

Hvor er den bare super sød!! Den kommer jeg nok til at kopiere :)

Line sagde ...

Så fin og jeg er også vild med lampen uden kjole! Må et smut i IKEA meget snart!

Camilla... sagde ...

Hvor er den lampe bare fuldstændig fantastisk! Ville ønske jeg var en haj til at hækle, så ville jeg lave sådan en til mit nye soveværelse!

Anonym sagde ...

Hvordan laver du den fine skærm:)

Juhulie sagde ...

den er godt nok skøn, denne her! Åh hvem der bare havde en lampe man ku' hækle en kjole til lige nu...