søndag den 7. august 2011

PaperDoll

The Black Apples´s PaperDoll bog er for store piger (og deres mødre)


Min datter fik den for et år siden, der var den dog stadig lidt af en udfordring, men nu er hun klar...


Bogen viser hvordan man laver papirsdukker, hvordan man kan lave forestillinger med dem og indeholder flere forskellige dukker som er lige til at klippe ud som ex. Violaine her.


Derudover har alle dukkerne deres eget tøj som også kan videreudvikles ;-)


Jeg har virkelig haft svært ved at holde snitterne fra denne bog !

Senere i dag vil jeg  vise jer et par papirsdukker for voksne ( mine egne) ;-)

Klipper i også derude?

KH

5 kommentarer:

Ida sagde ...

Sikke en fin bog! Som barn havde jeg en del påklædningsdukker, nogle af dem skønne 50'er og 60'er modeller. Mon min mor stadig har dem i gemmerne? Du har givet mig lyst til at gense dem.

ReVinyl sagde ...

Nydelig bok!

Jeg har ventet og ventet på at min pike skulle bli eldre. Nå er hun 8 år og en perfekt alder til papirdukker. Må innrømme at jeg har prøvd for flere år siden, men da gikk de jo selvfølgelig bare i stykker...hi..hi...

Jeg har en vakker vakker nostalgisk en liggende i skuffen. Den skal jeg ta frem aldeles straks...

tusindfryd sagde ...

Ja der er noget nostalgi i papirsdukker :-)

Jeg har også brugt dem som pynt på små papkufferter og sågar klæbet og lakeret dem på et møbel...

God fornøjelse med minderne ;.-)

KH

Ulla V. sagde ...

Åh ja!! Jeg elsker påklædningsdukker. Og har haft Black Apple's bog i kikkerten længe. Nu er jeg altså nødt til at købe den! ;))

Jeg elskede at tegne påklædningsdukker selv.

Kender du dem fra Belle and Boo?

Og så MÅ du se en butik i Randers som jeg lige opdagede da vi var der den anden dag. Den havde SÅ mange påklædningsdukker. Skønne piger med masser af tøj fra 50'erne og mange, mange andre.

SH. sagde ...

Virkelig fin bog.
Jeg elsker at der er en lille beskrivelse af, hvem den lille papirs pige er.
Og så er det jo bare nydeligt tegnet.