onsdag den 17. august 2011

Med Bisser På.....

Ved du havd Bisser er ?

Altså hvis vi lige ser bort fra tænder og stride personligheder...

Nå ,men altså bisser kan også være såddan nogen her!


Det var LINE som gjorde mig klogere på syning i går hvor jeg kastede mig ud i noget af en syopgave!

Jeg er ved at sy en nederdel til min store datter og et bærestykke med Bisser (ved altså ikke om det er rigtig stavet ) giver en virkelig fin pasform/model.


Det er en fed fornemmelse at stå og måle,stryge og sy i stive 3 timer for at reducere bredden på et stykke stof med 70 cm når resultatet så bare ser lige akkurat så fint ud som man havde forestillet sig.
Og det var kun til den ene halvdel af nederdelen...

KH

11 kommentarer:

Anne sagde ...

Ej, hvor smukt og sikke et stort arbejde, det må ha' været! Jeg glæder mig til snart at være med på holdet igen:)
Jeg tror nok, at det staves "bieser".

Malene sagde ...

Det ser da godt nok også møg lækkert ud. Og sikke et arbejde... Glæder mig til at se nederdelen på modellen, når den er færdig:)
Tror i øvrigt Anne har ret i stavemåden:)

tusindfryd sagde ...

;-) Tak i to. Men nogle bisser at sy er de ;-)

KH

Bodil sagde ...

Mener også det hedder bieser. Må have været et kæmpe arbejde..

Anonym sagde ...

På tysk hedder det "Biese", på dansk er det en bise (læg).
mvh
Erika

Fru Larsen sagde ...

Det lyder sjovere med bisser :D

Hjortebjerg sagde ...

Det bliver så flot med bisser, det er bare et kæmpe arbejde:-) Lækkert stof!

Heidi Clara sagde ...

Hvor ser det bare fedt ud :o) Og hvor ser det bare bisset ud ;o) Hatten af for din tålmodighed :o)

Anonym sagde ...

Sikke et arbejde! Gode bisser og lækkert stof! Hvor er det fra?

Dorte sagde ...

Sikken en bisse! Og sikken et arbejde! Imponerende... :-)

Anonym sagde ...

Det hedder altså biser - [udtale med langt i].
Bisser med to ss'er [så bliver iet kort] - og så bliver det jo netop til bisser - og det er = med tænder!