lørdag den 6. august 2011

Kvarte-Halve- og Hele Millioner

Jeg har rykket mig fra tanker og drømme om et sommerhus, hvor hele familien kunne rykke ud på en grøn plet og og få et par liter frisk luft i weekender og ferier, til en mere eller mindre faldefærdig træhytte i de svenske skove til senest en lille bitte kolonihave i realistisk afstand fra København......





Men jeg kommer altså nok til at rykke de drømme endnu længere....

Måske til et par potter med græs i gården og en ventilator ?
Kolonihaverne i Københavnsområdet koster nemlig både kvarte-halve- og hele millioner.....de få der er prismæssigt realistiske lige pt. kræver at man enten er pensionist eller bosat i alle andre end Københavns kommune ja eller sågar begge dele.... ;-)

Jeg leder dog videre, man kan jo aldrig vide !

KH

10 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Næ, det er pisse dyrt !
Jeg havde også engang en drøm om en kolonihave...
Jeg tror du får een :-)

diy se her hvordan sagde ...

Hej
Jeg har fået ny blog - se http://diy-se-her-hvordan.blogspot.com - håber du har lyst til at kigge forbi
Hilsen MARIANNE

diy se her hvordan sagde ...

Hej
Jeg har fået ny blog - se http://diy-se-her-hvordan.blogspot.com - håber du har lyst til at kigge forbi
Hilsen MARIANNE

KGaardsted sagde ...

Føj for søren, nogle priser i har derovre da!
Jeg håber dog, at du trods alt finder en alligevel :)

Kolorista sagde ...

Jeg havde en elsket kolonihave før vi rykkede fra København for tre år siden - den lå i H/F Kildegaarden i Skovlunde, som var et rigtig skønt sted med stadig væk forholdsvis "normale" kolonihavepriser omkring den kvarte million ;-) Pøj-pøj - og ja, det er alle pengene værd!!! Kh Lisbeth

Karina sagde ...

Tanken og idéen bag kolonihaver forsvinder, når prisen nærmer sig hvad en andels- eller lille ejerlejlighed koster. Det er så ærgerligt!

KH

Tina sagde ...

SUK - har akkurat samme drøm. Før jeg flyttede til Kbh havde jeg en skøn - lille bitte - kolonihave i Herning. Erhvervet til den nette sum af 2.500 kr. Det er latterligt dyrt i Kbh!
Lige nu får jeg jord under fingrene i en nyttehave ved Gentofte - Skovmosen H/F - her lejer man et stykke jord for et år ad gangen :)

Davids Engle sagde ...

Har du tjekket haverne i Lersø Parken. Jeg mener ikke de er specielt dyre. De ligger på begge sider af Lersø Park Allé, så det er ikke så langt fra Indre Østerbro. Man skal vist skrive sig op i maj måned. Har bare hørt, at det skulle være til at få en have derovre - for en rimelig penge:-)
Godt nok nogle fine billeder du iøvrigt har fundet:-)
Knus

paakrogen sagde ...

Det er til at komme i nærheden af ude ved os. Vi købte sidste år og er meget glade for det.
Kolonihaveforbundets sommerhuskoloni afd. c (tæt ved Herlev st.)
Du kan bare skrive en mail, så kan jeg fortælle dig hvordan man gør.
Kender alt til den der trang til grønt :-)

Mvh Sidsel

Louise sagde ...

Hej Kolonihaver er bare det mest fantastiske, Hvis det er, har jeg en tilsalg i Næstved ? Tjek evt. min blog) Til normale penge, de er bare alt for dyr i kbh.
Ha en dejlig dag.