torsdag den 25. august 2011

Hvem Er Lorten ?

Jeg har altid haft det lidt svært med hunde...

Bryder mig ikke om at blive sniffet til, for jeg ved godt hvor den sniffesnude sidst kan have været.

Endnu værre har jeg det dog med de hundeejere der IKKE rydder op efter deres hundes høms !!



Selv har jeg nærmest indarbejdet en ubevist scanning af fortorvene når jeg halser afsted gennem byen , men mine ungers "fortorvsscanner" er altså ikke helt så veludviklet endnu og slet ikke 5 minutter i skoletid.....

Så tja vi havde lige fornøjelsen af et par tilsmurte løbeskossåler her til morgen. Mutter biksede med  diverse smågrene, vandpytter og sand i kanten af cykelstien til irritation for alle cyklister, barnet var ulykkelig over både kaos og det faktum at have L... på skoene og alle fik en rigtig ærgelig og forsinket start på dagen.

Alt dette kunne været undgået hvis ejeren af den trængende hund havde  brugt ca 10 sekunder på at samle l..... op i en pose .


Hvis vi ikke kan nå hundens ejere kan vi måske lære hunden det ?

Og ja jeg ved godt hvem jeg synes lorten er ;-)

Nyd Dagen....

KH

19 kommentarer:

Anne-Mettes Have sagde ...

Og jeg ved også hvem lorten er. Øv for en skidt start på dagen :-(
Mange hilsner Mette

Annchen sagde ...

Pudsigt.. Har lige tænkt det samme her til morgen, da K og jeg cyklede i børnehave.. Der ligger SÅ mange stinkende hømmer på vej derover - på cykel-/gangstien.. Og på vej hjem skulle jeg lige undvige en lille purk på egen slingrende cykel og bevægede mig ud i græsset - for så at få stinkende hundebæ på hjulet... Ikke så slemt som på skoen, men rimelig træls alligevel, når det, som du siger, kunne være undgået..
Jeg har altid haft hund, mens jeg boede hjemme og kan godt lide hunde - men ikke uansvarlige hundeejere..;)
Håber resten af dagen blir' bedre..
Kram

Julie sagde ...

;0) super billede af hunden igang med lorte arbejdet ;0)
Det er så træls at få jokket i sådan en godt og grundig op i skoen.
Hvad der er mere træls er det at skulle på wc om natten uden at have tændt lyset,en hund der skulle have været ude at besørge om natten men ikke har hørt dens hyl, så der ligger en tyndskidslort på gulvet, man så jokker i med bare tæer. Det er TRÆLS ;0)
Håber din dag ender godt alligevel

Mia fra Makværket sagde ...

Åh, kommer til at tænke på den dag jeg kom ned på gaden og en hund var ved at skide foran opgangsdøren. Ejeren gik lidt væk derfra og prøvede at lade som om han ikke så det, men jeg blev så rasende at jeg spurgte ham om han ikke lige skulle samle op efter hunden, hvortil han svarede "næh, det var da ulækkert". Tror i jeg blev mindre rasende?? Fik vist lige fortalt ham lidt om hvad jeg syntes om personer/hundeejere som ham!! Har ikke set ham med hunden siden! Det skal lige siges at jeg bor i centrum af København og der bor rigtig mange små børn her i gaden, og ja vi har haft lort på skoene flere gange! Det er bare træls!

Rigtig god dag alligevel :)

Krudtuglens mor sagde ...

Åh sikke en dum start... men at læse om den fik mig nu alligevel til at smile :) for det er bare typisk at det sker ligesom dagen skal starte. Men eyy hvor kunne det altså bare undgåes hvis de lærte at samle op de hundeejere!

mette b sagde ...

Lortejob! Jeg ved godt, hvem lorten er her, ligesom du. Og det er træls, når det går ud over ungerne, som hurtigt bliver "den, der lugter".

Det får mig til at tænke på Bellas farmor, der var ude at gå med Bella og vovse. Vovse lagde en lort og farmor samler den pænt op i posen, hvorefter hun smider den ind i grøftekanten... Det har vi grint af meget, for der er vist noget hun ikke helt har forstået (hun blev også belært af Bella).

Lotteriet sagde ...

Det er derfor jeg har kat, nu hvor jeg bor i byen!! (Havde hunde da jeg boede på landet)
Hver morgen, når min søde overbo skal ud med hans hund, så kan jeg stå der i nattøj og morgenhår og rense kattebakken, uden at spekulere på, hvordan vejret er!! :o)

Helene sagde ...

Jeg havde nær trådt i en på vej ud af vores indkørsel her til morgen.... Træls!

Fru Schou sagde ...

Sikke en træls start på dagen....
Nogengange så tænker jeg at man kalder Amager for "lorteøen" pga af de tusindvis af hundelorte der ligger herude... Jeg er selv ved at blive vanvittig over hundeejere, og håber sådan jeg tager nogen på fersk gerning en dag:-) Jeg har nemlig haft lorteindsmurte barnevognshjul flere gange end jeg gider tænke på...!
Rigtig god dag:-) Ninna

Kirsten sagde ...

Blev så glad, da jeg så en dame fiske et papirlommetørklæde frem, da hendes hund havde skidt midt på fortovet.
Smilet blegnede dog lidt, da hun tørrede hunden i r... og smed papiret! På fortovet...

Pi Andrea sagde ...

Jeps... som med alle andre "problemer" med hunde, så ligger fejlen hos ejeren... Det ville måske være en god idé med en slags hunde-kørekort... :o)

Therese sagde ...

Sikke da en lorte-start på dagen... Jeg kunne ikke være mere enig. Fedt billed, det fik mig til at grine ;o)

ullaskovjensen sagde ...

Kender irritationen: der findes hundeejere på vores vej, der ikke kun undlader at samle skiderikken op, men supplerer miseren med at lade hunden skide midt i vores indkørsel - ja, jeg har ikke undersøgt med målebånd. Men alligevel, ikk'?

Rikke . rikketankestrejf sagde ...

Køb en lille pose med "lagkageflag" plant een i hver lort på din vej, så er de mere tydelige for andre fodgængere (og kan give hundeejere røde ører)

Klamt at folk ikke samler op efter Fido!!

Trillemus sagde ...

Hvor har du ret. Jeg hader bestemt også når hunde ejere ikke rydder op efter sig. Det er noget værre svineri. Føj ....

Kh Mette

Rikke sagde ...

Tilslutter mig højlydt koret, der fordømmer de efterladte hundelorte og hundenes ejere!
Jeg er selv hundeejer - til to dejlige små-hunde. Og jeg samler hundelort op i stor stil. Og irriteres desto mere over dem, der ikke gør det!

tusindfryd sagde ...

;-) Har overvejet at man burde have DNA test på alle hunde og så tage prøver fra de "efterladte" finde frem til hundes ejer og kvittere med en regning.
Det lyder til at det kunne beskæftige et par stykker i disse tider at være "lortepatrulje" og sikke det kunne spæde i statskassen ;-)

Lise sagde ...

Jeg er hundeejer og hundeelsker.

Men - har præsteret en del gange at skælde folk ud over efterladenskaber, det er simpelthen for ulækkert.

Ligesom jeg under ingen omstændigheder vil have andre hunde påduttet, heller ikke med en besked om at de ingenting gør.

Lige så fustreret bliver jeg over folk der lader deres børn gramse på min hund uden at spørge om det er i orden.

Fedt billede og øv for en start på dagen -klamt!

Kristiane sagde ...

Jeg er SÅ enig med dig. Selv min 3½ årige datter ved man samler lorten op i en pose, for det gør min mor og jeg ALTID. Er en dag kommet ud af døren uden en høm høm pose og tænkte hele turen hjem: please ikke skid, PLEASE ikke skid. -og skulle hun have lagt en dej så håbede jeg på hun gjorde det i nærheden af en af de huse hvor ejerne havde hunget poser ud på hækken. FOR hader når folk lader en lort ligge. Som du siger det tager få sek at samle den ski.... lort op. Her den anden dag lå der en ordenlig kage ude midt på fortorvet.. saml den ski da op menneske!!! den er jo næsten ikke til at undgå at træde i. grr.. så Lea siger hver gang hun ser en hunde lort, se mor de har glemt at samle den op!!! -jep, de nogen grissebasser.