lørdag den 20. august 2011

Hvem Der Bare Havde...


....en vandhane hvor vandet er kogende når det kommer ud !



Vandet i København og omegn er invaderet af en bande E.Coli på badeudflugt , flaskevand meldes udsolgt ,så nu er de store gryder sat på gaskomfuret....vi koger vand i lange baner.

Godt nok special ikke bare at kunne åbne hanen og vaske sine hænder og børste sine tænder som man plejer.

Men ok, vandprøven er fra torsdag morgen og advarslen kom fredag ved en 17-tiden...så i al den tid har vi så drukket og vasket i forurenet vand...!!! Så stor kan forureningen så ikke være for vi har intet mærket ,ingen tegn på E.Coli forgiftning.

Står du og har en hal fuld af vandflasker med snarlig udløben holbarhedsdato så har du en gylden chance her ;-)

KH


6 kommentarer:

Anne sagde ...

Vesterbro går heldigvis fri:) Jeg var ellers begyndt at koge vand, men det slipper jeg da så for nu (7,9,13)!

tusindfryd sagde ...

JA ! Måske vi skulle flytte til vesterbro !! ;-)) Vandvid hysteri.

KH

Fr. Høll´s skriverier sagde ...

Man bliver da hys., når der ærligt talt kan være kloakvand i ens drikkevand. Vi har heldigvis egen borring her ude på landet, men det er selvfølgelig ingen garanti.

Jeg mener dog ikke, at sådan en varmvands hane havde været løsningen, da vandet så vidt jeg er orienteret skal koge nogle minutter, hvilket en hane ikke gør. Koger man vandet i elkogekeddel, skal det koges to gange igennem.

Men som du siger, så har I jo drukket af det vand indtil i går, så det kan også gå over i det rene hysteri.

Asiya sagde ...

Man forstår pludselig hvor luxus det er bare at kunne tænde far vandhanen. Jeg har været ude og hamstre 18 liter vand i går for jeg er muligvis lidt hys. Men tanken om tarmbakterier synes jeg er klam og selvom jeg har kogt det så har de jo været der (ok jeg er hys) Jeg koger dog vand til opvasken. Håber problemet bliver løst hurtigt.

Har faktisk haft lidt mavekneb her til morgen ikke noget slemt overhoved og det kan jo skyldes så meget andet, men ar jo drukket riglige mængder af vandet før vi fik meldingen

Gaia Cunin sagde ...

Jeg synes godt nok også det er lidt af et projekt at koge vand til 4 mand. Vælger dog at vaske hænder og gå i bad under vand fra hanen.
Vi har ikke købt vand på flaske, har ikke nået det og nu bliver jeg helt stædig og vælger at koge og koge og koge og koge vand...
At få sig en lille kop kaffe er godt nok blevet noget af et projekt...

KGaardsted sagde ...

Ja det ville sgu da være smart! :)