fredag den 26. august 2011

HækleSkole For Børn

Mon du kunne have gættet at den lille æske her i mit stofskab indeholder en hækleskole?


Længe har tanken om at lave en lille hækleskole/sysleskole i børnenes SFO rumsteret i hovedet på mig.

Bare såddan en mindre gruppe af interesserede børn der kan lære lidt håndarbejde i sfo tiden og måske få glæden ved håndarbejde med sig resten af livet ?


Hæklenålene er fundet på Ebay, Kina, til en "gratisskole venlig pris" det skal nemlig ikke koste noget at deltage ( hverken for skolen eller børnene), altså udover et efterfølgende livslangt indkøb af stoffer, garn og dims....


Først skal grundteknikkerne læres og så tænker jeg at vi ser hvor fantasien fører os hen.


Der er selvfølgelig lige lidt der skal aftales med skole og personale først men jeg arbejder på det :-)

God Weekend

KH

12 kommentarer:

Auvills univers sagde ...

Det er da et super initiativ:-)

Camilla (Fru Millas Cupcakes) sagde ...

Hvor er det bare en super ide - synes det er vigitg at børn lære håndarbejde og glæden der ved. Har man først lært de grundelæggende ting, så hænger det ved, selvom man ikke bruger færdigheder i længere tid.
Jeg er i hvertfald glad for at jeg lærte at sy og hækle da jeg var barn (både i skolen og af min mor), for det gøre det da noget nemmer nu.

Anna Szuster Bjerre sagde ...

Sikke en dejlig tanke. I min datters SFO har de en sysle-stue, som har åbent to gange om ugen, og det er så kun de dage hun rigtig har lyst til at være der :-)

Tanker skal der til sagde ...

Min datter holder meget af at hækle, sønnen vil også gerne, men computeren trækker mere....

Rigtig god ide

Hyggehygge
Marianne

PUK sagde ...

Der er bare så mange dejlige timer i håndarbejde, og det giver børn (og voksne) en stor selvtilfredshed at kunne frembringe noget med deres hænder. En yogalærer (mandlig!) fortalte mig også en gang, at hækling er at sammenligne med meditation - det kan vi jo allesammen have brug for en gang i mellem i en travl hverdag.
GO FOR IT!
Og måske er der kunder i min og Camillas garnbiks senere hen;-)

Kh Puk (der selv har lært en masse børn i skolen at hækle)

Lene sagde ...

Det er en fantastisk idé. Jeg kunne godt tænke mig selv at lave en hækleskole for børn. Vores lokale bibliotek er pt. lukket, men åbner snart igen i frivillighedens navn. Jeg vil foreslå at vi laver sådan et projekt...ellers kan jeg jo også holde det hjemme hos mig selv

Carina sagde ...

hold da op hvor er du bare overskudsagtig:) det er vel nok en fantastisk idé! Hvor ville jeg ønske der var sådan et tiltag da jeg var på den alder:)

Og tusind tak for en fantastisk kreativ og inspirerende blog! Jeg har selvfølgelig meldt mig på som fast læser:) Jeg har endelig fået min egen blog op at køre nu - så jeg håber du vil slå et smut forbi og skrive en kommentar? ;)

http://tilverdensendeogtilbageigen.blogspot.com/

Rigtig god dag!

Uldbegavet sagde ...

God ide, du er rigtig god til at finde på. Sød æske iøvrigt.

Juliabsn sagde ...

Knaaald god idé. Bare der var nogle der havde lært mig det da jeg gik i SFO..
Hvaaa, jeg er et stort barn, hvis jeg kommer med kaffe og kage, vil du så også lære mig det?

Kh Julie

Lise sagde ...

Ja, det er da en rigtig god idé. Farvestrålende redskaber og materialer er i hvert fald en god begyndelse.

Eva sagde ...

En dejlig, dejlig ide. Held og lykke med det.

Pernille sagde ...

Super fed idé. Ville ønske jeg havde lært det, da jeg gik i SFO. I stedet lærte jeg at sy, man kan jo ikke lære det hele, vel? :)
Klem Pernille - pescno.blogspot.com