lørdag den 20. august 2011

Har Jeg Misset Trenden ???

Ja endnu et katalog er landet.......

Knap så grangrøn på ydersiden som hos Panduro.



Men indeni er der ikke sparet på Grangrøn og Lilla, de mørke....


Hvis Grangrøn er trenden kan jeg ikke være med. Grangrøn slet ikke og Lilla er jeg længe ovre, de to sammen ...NO NO !


I bolig kataloget går Grangrøn igen... ( den blåternede på billedet ovenfor ser læker ud , især med det lille pift koral !! )


Personligt overlever jeg den mørke og kolde vinter ved at pifte med farver !


Er du til Grangrøn ? Måske det bare er mig der har misset trenden ?

KH :-)

29 kommentarer:

Zgrubler sagde ...

Jeg ved ikke rigtig om jeg lige er til den helt grangønne, som på Panduro's katalog :/
Men jeg er helt bestemt til grøn i det hele taget (jeg er også rødhåret så det klær mig vildt godt :D ) og jeg er SLET ikke færdig med den lilla :D (kom vist også lidt sent igang - jeg halter til tider håbløst bagefter, og bliver tit 'moderne' et halvt år efter det er gået af mode!)

Så hvis efterår/vinter farverne er in i år - så er for een gangs skyld heeelt med fremme på beatet ☺ *wuuhuu - hvor sejt er dét lige*
:D :D :D ☼

Kisser sagde ...

Kun på juletræet og lidt på julepynten.
Den mørke tid skal da piftes op med lyse og friske farver :-)
Vi er også tilbøjelige til at klæde os i mørke gevandter, når det er mørkt og kolde ude. Vi burde klæde os i lyse farver :-)

Zgrubler sagde ...

... og øøøh - der er vist også et par ord i ovenstående indlæg der halter bagefter :/ :D
Kommer her - sæt selv ind på passende steder!
*er grøn+lilla
*jeg

;D

Mia sagde ...

Jeg må indrømme jeg blev svært skuffet, da Stof og Stil kataloget landede herhjemme i går, synes det meste var "gråt og trist", det er heller ikke lige de farver jeg omgiver mig med i efteråret og vinteren. Jeg plejer at lave æselører og hige efter at komme afsted, når de nye kataloger kommer, men ikke denne gang..øv. mon ikke de skulle få lidt assistance fra Karen igen?
KH Mia

Anonym sagde ...

Hejsa
Så var det ikke kun mig!!! Jeg synes det var et utrolig mørkt katalog og jeg savnede også lidt mere spræl i farverne, så jeg var lidt skuffet.
Hilsen Trine

Alice Schmidt sagde ...

Jeg kan nu godt lide olivengrøn og er ved at indrette soveværelset med lidt olivengrønne farve. Men synes der er meget grønt i deres kataloger. Jeg er heller ikke færdig med lilla :-)

tusindfryd sagde ...

;-) pyha så er jeg ikke den eneste ;-) Og ja generelt meget mørkt ! Og meget høret jul i den klassiske...den kitchede åbner for lidt farve håber de er mere klare i virkeligheden ?
En anden ting der slog mig er alt det velourtryk ?? Mange brokade mønstre og meget mindre ren bomuld ?
Lilla er også fint og vi flytter os jo foskelligt, blå kan jeg ex aldrig slippe ;-)
Jeg er nok bare mere på koral, lysende gul, mellemblå osv ;-)))
KH

Jane sagde ...

Ja, kataloget var generelt kedeligt......heller ikke mig med de mørke farver..tror kun jeg satte kryds ved den brune jersey med gravhunde;O)

Julie sagde ...

Jeg elsker grøn, men ikke lige de dystre farver.
Jeg blev nu også temmelig skuffet over kataloget.
Så trenden bliver heller ikke fulgt her ;0)

Anna Svenning sagde ...

Stof og Stil plejer da heller ikke at være med på trenden-?!? Synes ofte det er lidt for husmoder-agtigt, det de kommer op med.
Og nej, grangrøn er heller ikke mig!

KH
Anna

Anonym sagde ...

Nogle farver skal man vænne sig lidt til....og måske se sammen med andre farver end man plejer... Og andre blir man bare aldrig dus med. Jeg tror, at grangrønt ville være flot med mørkeblåt, især hvis det er den blå, der fylder mest :-) eller med mørk armygrøn og sølv :-)
Jeg har endnu ikke nået at åbne kataloget, men det plejer at være lækkert. Men jeg synes nu godt, at jeg kan se, at det ikke er Karen Klarbæk, der har en finger med mere :-)

Asiya sagde ...

Elsker lyse grøn, lilla, lyserød og tyrki) sammen men ved ikke helt om jeg kunne vende mig til grangrøn.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Græs er grøn og juletræet også, men ellers kan jeg fint undvære farven. Lilla bliver jeg nok aldrig træt af, men i kombination med grøn giver den mig kuldegysninger. Godt når man er ved at være halvgammel og uafhængig af hvad moden dikterer ;-)))

Anne sagde ...

Jeg synes, at det var et kedeligt og trist katalog (bortset fra gravhundestoffet, som var ret fint), og deres julesider gav mig knopper - det er bare ALT FOR TIDLIGT med juleting!

Trillemus sagde ...

Jeg har også modtaget katalogerne og har bare bladret dem hurtigt igennem. Ved første øjekast var der ikke noget som fangede mit øje så de skal nærlæses på et tidspunkt. Jeg plejer altid bedst at kunne lide forårskatalogerne for der er farver og spræl. Efterårskatalogerne er altid sort, grå, brun og endnu værre...grøn. Min farve har aldrig været grøn- hverken græsgrøn eller oliven..... derimod elsker jeg lilla.

Kh Mette

davids engle sagde ...

Lilla holder også her. Har været vild med den farve siden min barndom i 70'erne. Lilla ruskinds espadrillos og den slags. Har planer om at tapetsere en væg i stuen med lilla tapet fra Retro Villa, så lilla er hot hos os:-)

polkadotpeticoat sagde ...

No not in love with this color either very drab!

Lena sagde ...

Ja, jeg blev nærmest helt deprimeret, da jeg sad med katalogerne i hånden......vi må have Karen K. tilbage på pinden! :o) Masser af farver....det holder!

bare WUNDERBAR sagde ...

Jeg havde det på akkurat samme måde.. kan godt li både grøn og lilla, det var mere den mørke triste måde det hele var stillet frem på.. jeg syns det var gråt og kedeligt, og jeg fik ikke fornemmelsen af at måtte afsted som jeg plejer.. Jeg tænkte også om det mon havde at gøre med Karens forladen stof &stil, hvis ja vil jeg gerne have hende tilbage! Nu tak!..
Men omvendt så elsker jeg også at gå i søstrene grene en lille smule mere nu, så der må hun også gerne blive.. dilemma dilemma... :)
men som udgangspunkt blir det ikke mig der køber stoffet fra det nye katalog.. :(

Mia sagde ...

Hørt hørt - jeg blev også enormt skuffet! Kan på ingen måde lide den grangrønne - og enig med Anne, jul det er bare FOR tidligt endnu! Men tilgengæld ELSKER jeg lilla :-) Har fra jeg var lille været en af mine ynglingsfarver, og det er det stadig :-)

Der var noget fløjsstof jeg kunne finde på at købe til bukser til August, det var det!

Bruger nu også mest Stof og Stils basisvarer iform af de ensfarvede bomuldsstoffer.

Vild Med Villads sagde ...

Efter den sommer vi har haft i år. (Eller har det overhovedet været sommer?) tror jeg altså heller på grangrøn. Vi bliver nødt til at få sommeren ind i stuen, hvis vi skal overleve en lang grå vinter.

Differentia sagde ...

Jeg blev også skuffet over katalogerne. Der var ingen må-ha ting deri overhovedet! Og den grangrønne NEJ TAK ;-)

Kirsten sagde ...

Nej tak til grangrønt. Grøn har haft sin gang i hjemmet... men gider ikke farven mere. Lilla holder ;-) har været glad for farven igennem mange år. Da ældste - snart 23 år - var baby var rigtig meget omkring hende lilla...

Lise sagde ...

Stof og stil er endnu ikke landet her, men må vist være lige på trapperne :0)

Er fuldstændig vild med lilla ¨:0)

Mette Kathrine sagde ...

nej jeg er heller ikke kæmpe fan af grangrøn, men lilla elsker jeg stadig uendeligt højt!!

Fru Larsen sagde ...

Øv jeg blev også skuffet - til gengæld elsker jeg julestofferne i hør og rødt! :)
Det andet var bare lidt for trist denne gang...

Villa Ko sagde ...

Jeg savner også Karens islæt i S&S katalogerne! Det er jeg ikke den eneste der gør, kan jeg se. De sidste gange er jeg blevet skuffet over katalogerne...
Jette / Villa Ko

Anonym sagde ...

Jeg liker veldig godt grønt, har alltid gjort det. Korall og lys gul kan jeg overhodet ikke ha opp mot ansiktet om vinteren (om jeg ikke vil se ut som et gjenferd)! Blek hud kler nå bedre litt dusere farger synes jeg.

Maiken sagde ...

SKUFFET, jeg har gemt Stof og Stil bolig fra 2008 og 2009 fordi de er så fine - men dette....jeg er heller ikke imponeret desværre - måske de bare har valgt et 70'er retro mange farver og elefanter ikke holder længere og vi må se at komme videre.... ;-)
Men puden på side i blå med stjerner er fin, men men men - ja hvor er trenden på vej hen...