mandag den 15. august 2011

For Enden Af Rundpind 3

For enden af en rundpind 3 ( for jo der kommer en ende der er bare ualmindelig langt derhen ) finder man et færdigt strikkeprojekt og en kæmpe stolthed over at have gennemført :-)


Det holdt godt nok hårdt, men nu er jeg færdig !


Den lille cardigan er oprindelig en Desig Club opskrift, "MINI" ,jeg har dog ændret i den således.
 Istedetfor at strikke for og bag samt ærmer i glatstrik har jeg lavet 6 p glat og hver 7. p vrang for at få rillerne.
Ærmerne har jeg desuden kun taget ind på 4 gange for at få et mere puffet ærmer og så har jeg sluttet af med en rib 1 vr 1 r som jeg har lavet 3 cm længere end i opskriften så man kan starte med et lille opsmøg og således have glæde af den lidt længere ;-)
( så sjovt er det jo heller ikke at strikke på p 3! )


Når man først er gennem bærestykket lysner det...


Nu er et lille vintersæt til min venindes datter færdig og skal bare lige afleveres på posthuet....


Godt at der til stadighed kommer babyer til for at strikke på pind 3 i store størelser det "magter" jeg ikke.

KH

15 kommentarer:

Line sagde ...

Hvor er den sød og sikke et flot arbejde :)

unikarina sagde ...

Hvor er den fin... Er sikker på at den bringer glæde hos modtageren. Jeg har selv lige strikket en str. XL på pind 3... puha det holdte hårdt.

polkadotpeticoat sagde ...

I love all the details of it.....so perfect!

Christina Ravn sagde ...

Den er virkelig virkelig fin og jeg er vild med rillerne!

Lise sagde ...

Hvor er den bare flot!

Pind 3 kan i den grad følges som slavearbejde..

Bilgaardkreative sagde ...

Det er virkelig en flot trøje. Kan helt klart godt følge dig med hensyn til og strikke på pind nr. 3. Der skal altså bare helst ske lidt mere så man kan se at der sker noget med arbejdet. Ellers bliver man jo aldrig færdig med noget.

Syntes det er ret overskudartigt at ændre i mønstret det må jeg sige. Men så er den måske knap så kedelig og strikke.

Diktesoph sagde ...

Hvor er den fin!! Æih hvor jeg er fuld af misundelse!

Anne sagde ...

Hvor er den bare super fin! Smukt arbejde:)

Maria sagde ...

Neeej, hvor er den fin :-) Og lækkert garn!

Er selv i gang med pind nr. 3, i str. 2 år, så jeg kender problemet ;-)

Lise sagde ...

Dejlig cardigan, og nogle fine ændringer du har lavet. Jeg har selv strikket efter samme opskrift, bare kjolevarianten. Den er også fin.

Annchen sagde ...

HVor er den bare smuk! Sikke et imponerende arbejde...
Sikke en lækker farve - den tror jeg Karo og babypigen skal ha' noget i til vinter.. Jeg må ha' mutti i gang på pindene;)
KH Anne

tusindfryd sagde ...

;-)) Ja det at fifle med opskriften kan holde gejsten lidt oppe og så kan det også justere en eftehånden lidt gammelmodel lidt op i tiden ;-)

KH

mette b sagde ...

Hi hi, jeg er glad for at jeg ikke er den eneste, der synes at et strikketøj på pind 3 er en uendelig historie. Trøjen er blevet så fin og jeg er sikker på at den vækker glæde, når den når frem :)

Mia sagde ...

Hvor er du dygtig. Den er rigtig fin. Jeg leder stadig efter et nemt mønster (kan stadig ikke strikke på rundpinde)på en fin vest, som skal strikkes på pinde 6 eller sådan noget. gider helst heller ikke de små......

Anonym sagde ...

Nydelig cardigan og flotte endringer! Jeg simpelthen hater tykkere pinner enn nr 3,5, men så blir det mest babytøy fra mine hender også da...