mandag den 1. august 2011

En Helt Anden Historie

Forleden viste jeg mit Pind 3 strikketøj frem, et uendeligheds projeks ;-)

Det er stadig ikke færdig, mangler et ærme trods 2 ugers massiv strikning...

Se så er det en helt anden munter historie at strikke på pind 8!


Jeg startede for to dage siden, på få timer var det nederste af sweateren færdig, i går eftermiddags kom ærmerne på og i dag bliver jeg vel færdig med bærestykket....

Mit forhold til Pind 8 er aldeles fint !


Sweateren er med norsk mønster og mit FØRSTE forsøg med at lave mønster....så nu bliver det spændende at se om det lykkes eller om bærestykket bliver stribet  og ikke mønstret ;-))

Garnet er en skøn, tyk og blød økologisk uld som er plantefarvet, farvenstyrken er svagt varierende hvilket giver en særlig smuk overflade/mindre kedelig stor flade ;-)

Garn og opskrift er fra Tante Grøn lige HER tror altså også jeg må have lavet en i blå og mint...

Nyd Dagen

Kh

3 kommentarer:

Fru Thornholm sagde ...

Lækker strik! Er helt sikkert også mere til pind 8 end pind 3 :-) Tålmodighed!!

Hvilken opskrift strikker du efter?

Kh Stine

Tamra sagde ...

Hvor ser det godt ud, sådan en gad jeg godt lave til storm, fandt garnet, men kunne ikke lige gennemskue hvilket mønster?. Den blå man kan få garnet i er virkelig skøn. Prøv at tjek mit sidste indlæg ang. Vinderen af strikkekittet:-).

tusindfryd sagde ...

Kære I to, opskriften hedder islændersweater til Kjæruldgarn, hvis i bestiller online kan i skrive det i kommentarer og så er jeg sikker på at tanterne nok skal finde den ;-) Ellers bare skriv at det er den jeg fik med sidst så tror jeg de ved hvilken ;-))
KH