tirsdag den 12. juli 2011

Skal Man Smide Ud ?

Ganske ofte stiller jeg mig selv det spørgsmål.

Min søn har nemlig en særlig evne til at slide huller i tøjet længe inden han er vokset ud af det.

Det er især bukserne det går udover, men heldigvis kan såddan nogle jo kortes af  :-)


Her er det yndlings joggingbukserne der er blevet klippet lige over hullet og har fået flyttet flaget med op.


En ny elastik i taljen og så bliver de igen flittig brugt bare som sommerbukser :-)

Denne lille manøvre er jo ganske enkel og en af dem der virkelig kan betale sig .....


Er det bare mig eller tryller du også med saks og nål ?

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

Helle sagde ...

JA som mor til 5 børn 4 af dem drenge så har jeg klippet og syet om utallige gange såsom de der bukser du viser :)

Louise sagde ...

hej man skal da ikke bare smide ud, nål og tråd kan gøre meget, og så længe det bare ser ordenligt ud. er det vel ok.
ha en dejlig dag.

Anja sagde ...

her bliver bukserne også kortet af hvis de stumper i længden, men stadig er fine i livet...
eller også får de lige en lap hvis der er hul, så nej du er bestemt ikke den eneste..... det ville være alt for dyrt hvis der skulle nyt til hver gang.

Pimp me up! ... on detour sagde ...

Tilslutter mig fuldstændigt - i eget tilfælde står jeg med en udfordring, som er lidt mere dum, idet jeg har købt en kjole, som jeg aldrig bliver glad for ... ene og alene fordi stoffet er SÅ fint. Er simpelthen nødt til at finde på en fed omsyning af selvsamme og en af dagene påtænker jeg netop at lægge den på bloggen i håb om at modtage gode forslag til ændringer...

morslille sagde ...

Jow jow det gør vi skam også her i huset, ældste sønnen på 21 år har lige lagt et par bukser i mors "to-do" bunke, de vokser åbenbart ikke lige sådan fra det med hullede bukser (det var dog ikke på knæet)
Knus og god dag

tusindfryd sagde ...

;-)) Dejligt at høre ! Nej vi tænker også økonomi og når benene bare vokser mere end maven er der jo meget at hente ;-)

Den med kjolen kender jeg ! Har lavet kjolen om til nederdel da det var over barmen knapperne gabte...overdelen bliver nok til dukketøj en dag ;-)

Knus

Julia sagde ...

Her hjemme gør jeg også i at sy om. Eller afleverer til min mor som kan sy :O)Cowboybukser bliver dog bare klippet i passende shortslængde. Drengene syntes frynserne er seje.

Jeg har lige kigget i en stak bluser fra ungerne som har træls pletter, der ikk vil gå af i hverken vask eller Vanish!! Tænker at jeg kunne klippe de søde print ud og lave små patchwork-pudebetræk.

Jeg er forresten vild med din blog og de fine ting du laver.

Mvh Julia - http://butterfliesowls.blogspot.com/

troldemor sagde ...

du er ikke ene om at sy om på tingene, det gør jeg også. lige nu er jeg i tænkeboks, da jeg har fået noget gammelt linnet med monogramer og andet flot broderi på, og hvad skal det så bruges til, så skulle du have en kanon ide til hvad man kan sy så kik endelig forbi hos troldemor og kom med din ide.
med troldehilsen troldemor

Anonym sagde ...

Ja slik gjør jeg også! Her trylles også storesøsters klær om til lillesøsters klær. Mest fordi stoffene er så fine og fordi det er gøy. Miljøvennlig og økonomisk er det også:)

God sommerhilsen fra Inger

Louise sagde ...

Jeg syr også hist og pist - bare spørg mine kolleger :)
Seneste patient i syværelset er et par jeans af Christinas (13 år). Sådan et par, købt med huller. Men nu er hullerne pludselig for store... Hvad bliver den næste undskyldning mon?! :) Jeg har udtænkt, at et par stjerner vil pynte.