søndag den 10. juli 2011

Nej Jeg Er Ikke Druknet....

Burde vel huj haj have sat dette billede på bloggen i lørdags ?


Lørdagen var gået efter planen, godt nok temmelig lummer i luften, men jeg havde nået alle de forberedelser til bogen jeg skulle inden der skulle holdes en uges sommererie med familien....

Lørdag aften skulle jeg bare liiiige forbi en veninde med en gave....tage en pizza under armen på hjemvejen...pakke en ferietaske og forberede blogindlæg til jer til ugen hvor jeg skulle sidde med benene oppe og se på vesterhavet...

Men så var det lige at det begyndte at regne ,ja ok hvad er definitionen på en almindelig regnbyge? Indefra syntes det som om at hele Østerbro var kørt i vaskehallen...og at gå ud syntes absolut ikke som nogen god ide medmindre man altså har en gummibåd og elsker at lege "River Wild".


Således så det ud såddan ca overalt, dertil ingen strøm, ingen gadebelysning og alverdens alarmer der gik løs.

Gode venner var kommet i "havsnød" i både egen og forretningskælder ,så aftenen fik et helt andet forløb end planlagt....spande med vand i kamp mod tiden for at redde hvad reddes kunne. Glemme alt om feriekuffert og blogindlæg for nogle ting er bare vigtigere end andre!

Vi var ikke alene...folk stod sammen ,skovlede og slæbte ud af kælderrum og kælderboliger, da jeg gik hjem om natten var det også tydeligt at jeg ikke var den eneste der så herrens ud med vådt tøj , pjusket hår og trætte øjne.

Jeg fik smidt det vigtigste ( læs havblik og hæklenåle) i en taske, fik vasket regnvand ,sved og ? af mig for derefter at besvime i min seng for den korte stund af 3 timer...

Op ,ud af døren for at finde ud af at Østerport Station var lukket helt ned....hmmm missede toget til Jylland, springe på en bus og af omveje komme frem til Fredericia hvor min mand kunne samle mig op!

Reddet! Forude ventede nemlig dette...


Vestkyst , Lyng, Stilhed, Blæst, Tørre sko og "sove den ud"


Nu er jeg tilbage, frisk og udhvilet, egen kælder er rømmet for våde sager ( trængte alligevel til at få sorteret ud så tak vejrguder), så fra i morgen er der dugfriske indlæg.

Håber i nyder sommeren

KH

7 kommentarer:

Kisser Laptern sagde ...

I har været hårdt spændt for, I kjøwenhavnere.
Fortsat god juli.

Louise sagde ...

Sikke da en start på ferien! Alt kan ændre sig på et øjeblik.
Dejligt at høre, du er ved godt mod og er tilbage.

Line sagde ...

Godt at have dit tilbage i KBH!! Kram

Mia sagde ...

Godt, du kunne komme her til det tørre /mørke :-)) Vestjylland, og hvile ud efter den vandkamp. Det må absolut have være frygtelig for ALLE som blev "overskyllet". Velkommen tilbage.

flet ogsjov sagde ...

Ja, det viser at netop vejrguderne bestemmer vi altså ikke over. Men i fik da også rigeligt med tilkendegivelse derfra. Altid noget der kom en ekstra oprydning ud af det ;) Godt du er tilbage mere tørskoet igen

Curly sagde ...

Hold da op... det var noget af en start på ferien... Og jeg synes at vi fik meget vand i Odense indtil jeg så billederne fra Kbh. om søndagen...
Men håber du har haft en skøn ferie på trods af lidt ekstra stress op til...

HelleJescika sagde ...

Ja det er ikke den bedste ønskestart på ferien, men godt du er fik hvilet ud.
Jeg så godt i nyhederne at de fortalte om det store sammenhold der var bland naboer. Der var nogle der sågar havde boet ved siden af hinanden i lang lang tid og kun pænt havde hilst på hinanden. Men nu havde fået talt sammen og hjulpet hinanden. Det skybrud fik også noget postitivt med sig. :O)