torsdag den 14. juli 2011

Moaaaaar.........???

Milde Maren jeg hører dette mindst 60 gange om dagen!

Vi er hjemme, det er sommerferie, regnen siler konstant og alle legekammeraterne er på rejse...

Her er det ikke mor der holder børnene beskæftiget men børnene der holder mor beskæftiget.

Da vi var på Fanø besøgte min datter og jeg den lokale ( eneste) genbrugsbutik på øen, imens jeg var dybt begravet i gamle håndarbejdsblade og bøger faldt hun pladask for en ældre Barbiedukke som hun efter nøje overvejelser betalte for med sine ispenge.

I mine bunker fandt jeg et hæfte med mønstre på Barbietøj og kom til at tage det med...

Siden er tøjbestillingerne bare væltet ind!



I går skulle det så være ,vi kunne jo alligevel ikke rigtig komme ud og jeg kunne ikke rigtig overskue at blive spurgt så meget som een gang mere om vi ikke nok skal sy noget til hende Barbie !


Lidt stjerner, lidt prikker, en del tyl og så et drys fantasi.

Om ikke andet kan man da å levet sin prinsessedrøm ud i denne process :-)


Jeg må sige at jeg følte mig godt hjulpet af de sytricks og den øvelse jeg har fået på LINES sykursus ( åhhh jeg savner mine tirsdage!!! ) for det er godt nok noget nørkle arbejde i den størelse....


Men en ny kjole fik hun da, datteren blev super glad og nu skal jeg ikke finde på "gode" undskyldninger mere !

Kender du det ?

Nyd Dagen

KH

8 kommentarer:

Karina sagde ...

Kære Wenche.

Jeg kender det rigtig godt! :-)

Smuk balkjole hende barbie har fået! Men kan sagtens forestille mig, at der skal nørkles, når der kreeres miniature størrelser...
Da jeg forleden legede med barbier med min datter, og konstant skulle hjælpe med at tage tøj af og på barbie, så tænkte jeg på de stakkels syersker, som kreerer tøj til barbiedukker. Det må være et utaknemmeligt job.

Håber i får en god dag, selvom det stadig regner og nok mest bliver til indendørs syslerier...

KH

Maiken sagde ...

Åh, jeg ville have elsket hvis min mor havde syet Barbie tøj til mig som barn. I stedet fixede jeg det selv med klipsmaskinen (nød lærer nøgen kvinde at spinde!). I stedet fik jeg tøj til dukken og det er da også en noget mere håndterlig størrelse. Er også selv i gang med baby born tøj til Ingrid...

Bottomline, det er en rigtig fin balkjole. Mon ikke Barbie kommer til at opleve mange dramastiske og romantiske stunder i den? ;)

Pimp me up! ... on detour sagde ...

Den er godt nok bare så fin! Jeg har netop været så heldig at tiltuske mig den sidste plads på Lines onsdagshold, så det er betryggende at høre andre, der savner holdet - det må jo betyde at jeg har noget godt i vente og jeg har også store nørkleproblemer med de små størrelser, som da jeg skulle sy kanter rundt i ærmerne på den lille tunika her: http://pimpmeup-on-detour.blogspot.com/2011_06_01_archive.html

Maiken sagde ...

PS: fortsat god ferie.

PPS: Ville også elske at få gode sytekniske tips af Line, så jeg kan godt forstå du savner dine tirsdage!

Anne sagde ...

Wow hvor flot! Ville da virkelig godt have haft sådan en kjole til mine barbier da jeg var barn... Og har også lige meldt mig til på holdet, så glæder mig også bare helt vildt til at lære en masse!!

KH

Hjortebjerg sagde ...

Hvor er den bare fin. Mon ikke "plage-pausen" bliver hele nørkleriet værd;-)

Kisser Laptern sagde ...

Jeg startede med at sy som seksårig. Det var gardiner til dukkehuset - og Barbietøj.
Dog ikke samme model som den superflotte, du har kreeret.

(Se give away hos mig)

Tina - omme i London sagde ...

Ej, for hulen, hvor er du da bare kreativ og dukketoej er bare lykken for smaa piger. Desuden er det en faenomenal maade at bruge stofrester paa. :)