mandag den 18. juli 2011

MøntVask

Min lokale Møntvask må siges at være ret trendy...

Eller nærmere være blevet temmelig trendy igen !



Jeg elsker at være i de lyse lokaler og bare lytte og dufte.


De gamle tørretumbler er bare top skønne ! Tjek lige de fine trælameller for oven og den mint/grå farve!


Kurvene kan jeg huske fra min barndom når jeg var med mormor på vaskeri, de var super gode at køre rundt på selvom det bare var SÅ forbudt.


Rullemaskinen har jeg set min mormor bruge, mit første forsøg gik ret skævt...men når man har fået indarbejdet trickket gør det noget ved ens sengetøj et strygejern ikke kan klare.


De gamle slynger husker jeg at være skrækslagen for som barn, når de først kører fatter man ikke at de ikke river sig løs ,letter og bare stikker af ud gennem loftet.

Har du din gang i den lokale møntvask eller har du også været der med din mormor?

Nyd Dagen

KH

5 kommentarer:

Helle sagde ...

min mormor vaskede tøj i en mørk kælder hvor de skulle varme vandet først osv. ingen vaskemaskiner til hende ... jeg har været på den slags vaskerier da jeg var barn med min mor men ellers har jeg selv vaskemaskiner da jeg bor i rækkehus så de stå i min kælder og er kun mine :)

Erna sagde ...

Møntvask, uh.. det er mange år siden jeg sidst har set sådanne et. Jeg tror ikke de findes mere i vores omegn, for det jeg kan huske er lukket, men det er sikkert fordi at "alle" har deres eget vaskeri herovre.
Idag kan man jo bare hænge vasketøjet ud, for så vaskes det af sig selv :) - regn, regn og atter regn

Små Stunder.. sagde ...

Skønne billeder, som sender mig tilbage til min barndom og når jeg tog med min mor på byens vaskeri.
TAK!

eva sagde ...

Helt vildt inspirerende møntvaskeri du har :-) Ren nostalgi og virkelig virkelig oppe i tiden ;-)Jeg husker 1969 på møntvaskeri med min mor hver eneste søndag... hele dagen! og det var super hyggeligt. Gode minder :-)

Synne sagde ...

Jeg kan faktisk godt lide at være på møntvaskeri.
Var det meget da jeg lige var flyttet hjemmefra.
Roen, duften af rent tøj og en hyggestund til at sidde og læse, hækle eller hvad der nu lige falder en ind.

Men heroppe i Nykøbing er der kun ét vaskeri og der koster en vask 54,-, en gang slynge 2,- og tørretumbling koster også kassen. Så vidt jeg husker er det 10,- for 10 minutter.
Så det er kun hvis det virkelig brænder på og jeg skal have vasket mange vaske på en gang at jeg sætter mig på vaskeri.

Hvad giver du for vask på dit sted?