tirsdag den 19. juli 2011

Hækle Hacker

En ny "titel" jeg nu kan tilføje de visitkort jeg ikke har ;-)

 Laaaangt om længe er det lykkedes mig at bryde nogle koder i de hæklediagrammer der hidtil  har været aldeles ulæselige og ugennemskuelige for mig.



Der er mange koder " to go" men nu har jeg da knækket hele 4 og faktisk fået hæklet noget der også ligner et hjerte som det skulle !

Stædig Asen burde jeg måske også tage med i titlerne?


Som altid gør øvelse mester...

Havde egentlig ikke nogen planer med hjerterne, det var koderne og ikke produktet det handlede om for mig, men mon ikke min datter vil synes om at få et par nye hårspænder ?


Det er altid fedt når man kommer et skridt videre ikke ?

Nyd Dagen

KH

10 kommentarer:

3. sal til højre sagde ...

Det er godt nok nogle søde hjertner, er vildt med formen på dem. Din datter er heldig hvis de bliver til hårspænder :)

PUK sagde ...

Godt gået! Og jo, de bliver helt sikkert fine hårspænder:)

flet ogsjov sagde ...

Tillykke, jeg fatter ikke en brik af de diagrammer. Er ellers stædig, men her giver jeg altså op !

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Tillykke - de blev så fine. Perfekte til hårspænder. Du er så dygtig ;)

Hjortebjerg sagde ...

Hvor er de fine! Kom til at tænke på dine vatrondeller...men det er hjerterne måske for små til?!?

HandmadeByMalle sagde ...

tillykke med din nye milepæl.... sejt nok at kunne læse hækle diagrammer.... så langt er jeg ikke noget i mit liv. Men måske man skulle begive sig ud i det.

Hvilken bog er det hjerte fra.... er det en bog du kan anbefale?

Tak for linket til det tyske Ebay!

Malle

Pia sagde ...

Nej, hvor er de fine, jeg ser straks en uro af julehjerter.
Man må nok ikke tale om jul allerede nu, men med det vejr, det ind imellem er, så kan man da godt komme til at tænke på efterår ...

tusindfryd sagde ...

Kære Malle

Altså hjertediagrammet er fra en japansk hæklebog, men en titel kan jeg ikke give dig for det hele står på Japansk !!! Lutter tegn altsammen, derfor kan man heller ikke få det mindste hint om hvordan man skal gøre ;-)

Til rondeller kan man godt bruge hjerterne hvis man bruger en nål 3,5 eller evt 4 og en bomuldsgarn der passer dertil eller evt i dobbeltgarn ? Mine er hæklet på nål hhv 3 og 2,5 i enkelt tråd havblik og bliver således lige små nok.

Jul er oplagt til hjerterne, bestemt !

Kast jer endelig ud i det kan afsløre at jeg er kommet frem til at X er lig fm, de aflange cirkler er lm, prikken/punktum er km ? og stregerne med "tag" på er stangmasker.Alt efter hvordan stregerne peger tages ind og ud. KIG KIG KIG og TÆNK ;-)

Kh

Linnea skriver: sagde ...

Tillykke med successen. Det er meget fine hjerter.

Anonym sagde ...

De er bare søde. Mon du laver en omskrevet opskrift til en DIY......? For os der i virkeligheden slet ikke kan hækle men bare gør noget, så det ligner :-)
Og tak for alle de inspirerende ideer.