fredag den 15. juli 2011

60érne

I en genbrugsbutik på Fanø fandt jeg nogle gamle håndarbejdsblade til 3 kr stykket.

En lille udsøgt bunke kom med mig hjem bare fordi de er "hyggelige"

Billederne her er fra 1961.



Læg mærke til farverne det er dem der er på vej ind i 2011.


Opskriften på hæklede vinter og sommerhandsker kommer jeg ikke til at afprøve, men synes det er fantastisk at handskerne faktisk ofte kan findes i genbrugsbutikkerne ,så nogen har jo engang kastet sig ud i de flere sider lange opskrifter.


Hvad siger i derude til selv at hækle jeres næste par klipklappere?

Nyd Dagen

KH

13 kommentarer:

Jeanette / Lutter Idyl sagde ...

Ej hvor er jeg bare vild med den gule badedragt - den er der vel ikke også opskrift på hva?? :)

Signe sagde ...

Jeg er helt vild med de hæklede handsker - og kunne faktisk godt finde på at kaste mig ud i de lange opskrifter! Tror du jeg kan finde dem andre steder?

Kerstin sagde ...

Hej! Vad roligt att hitta din blogg! Du gör jättefina dockor. Jag gör också "filurer" men i stickat. Dina bilder ovanför fick mig att se dig eftersom jag är mycket inspirerad av 40- 50 och 60-tal. Kul att ses!

betine sagde ...

Hi hi... Gad vide hvordan de er at gå i når fødderne er våde... Kække er de i hvert fald :)

Louise sagde ...

Syntes nu det er lidt sjovt, nu på du jo passe på Ecco ikke griber ideen...smil. ha en dejlig aften.

Heidi / I'm with Leia sagde ...

Åh fantastiske billeder - sikke fund. Det sidste er jo så lækkert, tror det er min drømmebadedragt!

Fru Beck sagde ...

Altså personligt ville jeg gerne hækle tasken. Den er da bare super fin. Er du leveringsdygtig i et mønster?

Malene sagde ...

Eeej, jeg er altså også forelske i den gule badedragt :-)

Onkel Anne sagde ...

Aiii så er det dig, der tog dem :)
Er det genneren i Nordby?

tusindfryd sagde ...

Uha den badedragt kunne vist godt bruge at blive sat i produktion igen ;-)

Signe jeg har jo opskriften i bogen såååå hvis du vil tager jeg gerne en kopi ( den må vel være ok nu hvor bogen helt sikkert ikke kan købes mere ? )

Tasken er jeg også leveringsdygtig i en op skrift i ! MAIL mig :-)

Kære Anne, ja det må det være for der er kun en, den ligger lige overfor Fanø Bryghus men ved du hvad? Jeg lod to sæt retrosengetøj ligge ;-)

KH

Onkel Anne sagde ...

Jamen de var væk, men ved du hvad? Jeg scorede mig den fedeste postkasse/pengeskab!
Men en andne gang, så sig da til, så kan vi plyndre den samme og lige få en kop kaffe :)

Synne sagde ...

Hjemmehæklede klip-klappere er det nye sort.
Klart du har en mail på vej :-D.
Tusinde tak fordi du vil dele.

Og den badedragt ville jeg også være på hvis det er.

Anonym sagde ...

Hej Tusindfryd.

De hvide handsker er da absolut fantastiske. Er det muligt at få fat i en opskrift nogle steder?

Venlig hilsen
Kirstine