mandag den 6. juni 2011

Til De Yngste Syslere

Håndarbejde har fulgt mig fra jeg var barn,  jeg har ikke været meget mere end 4-5 år da jeg sad med min oldemor og stoppede strømper i hendes stue.
Det var netop her hos oldemor at frøene til min senere blomstrende håndarbejds lyst blev plantet, det var her jeg lærte at tråde en nål, holde styr på trådene, at ri osv.


Hvis man ikke lige ligger inde med en oldemor kan jeg varmt anbefale denne bog af Jane Bull som min datter fik i fødselsdagsgave i maj.

Her bliver forskellige håndarbejdsteknikker fint og simpelt illustreret, let at forstå og lige til at gå til.

Bogen indeholder et afsnit om at strikke, et om at sy og som du kan se nedenfor et afsnit om broderi hvor de forskellige sting bliver vist tydeligt og fint så man får den rigtige teknik fra starten således at broderiet er pænt på både for OG bagside :-)


Under syafsnittet er der forskllige småting der kan syes i filt til ex. leg og gaver.


I strikkeafsnittet er der trin for trinbilleder hvorledes strikkepinden skal føres ;-) Så gør det slet ikke noget at bogen er på engelsk.


Jeg har prøvet at søge på bogen og fundet ud af at den kan "hentes" lige HER

Håndarbejde er ikke den værste fritidsbeskæftigelse .

KH

8 kommentarer:

Anne sagde ...

hov, kan da være det var noget for en begynder som undertegnede?? :)

Moster Pips sagde ...

Hvor er det bare en fin bog,
man kan jo få lyst at starte forfra igen ;0)

polkadotpeticoat sagde ...

Even I think I could follow these directions I love the little suitcase!

By MARIANNE sagde ...

Utrolig fin bog - jeg har straks reserveret den på biblioteket. Glæder mig til at bladre den igennem.

Demselv sagde ...

Den bog har vi også fået på hylden, det er en super lækker bog, når man nu er så heldig at have en tøs'pige i huset, som også godt gider at være kreativ :o)

Heidi Ostenfeld sagde ...

Super sød bog...lige noget for en pædagog som mig..Den må jeg vist have fat i.....
Tak for tippet...

Øglemor sagde ...

Øj. Det ser ud som om, den er pædagogisk nok til at lære mig en ting eller to. Den må jeg hellere få snitterne i. Tak for tippet.

Billy Hankat sagde ...

Øj, hvor er den lækker - den skal helt sikkert på Lærkens ønskeseddel:-)
Knus K